تعداد از بیماری ها به عنوان بیماریهایی تأیید شده اند که نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و دولت خود باید حق بیمه مربوط به آنها را به شرکت های بیمه ای بپردازد.

بیمارانی که درگیر بیماری های خاصی هستند و از آنها رنج می برند در زمره ی افرادی قرار دارند که نیازی نیست تا حق بیمه ای برای آنها پرداخت شود. این افراد خدماتی را دریافت می کنند که در بسته خدماتی مربوط به همان بیمه قرار دارد و نپرداختن به آن می تواند جریمه هایی را برای شرکت های بیمه ای دربر داشته باشد. بسته های بیماران خاص به صورت کامل جدا بوده و به صورت اختصاصی پرداخت خواهد شد.

بیماران خاص و عدم پرداخت حق بیمه

تعداد گروه هایی که درگیر بیماری هایی خاص هستند در حالت کلی به پنج دسته تقسیم خواهد شد. این بیماری ها عبارتند از بیماران درگیر با پیوند کلیه، هموفیلی ها، افراد مبتلا به تالاسمی، بیماران که درگیر بیماری ام اس هستند، بیمارانی که سال ها برای دیالیز به مراکز درمانی مراجعه می کنند. بنابراین تنها این پنج گروه نیاز به پرداختن حق بیمه ندارند و به دلیل درگیری تا پایان عمر نیاز به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

بسته هایی به صورت کاملاً اختصاصی و ویژه در اختیار آنها قرار می گیرد که مخصوص بیماری آنها بوده و می تواند شامل داروهای مورد نیاز، تجهیزات ضروری، لوازن و همچنین خدمات اختصاصی مربوط به بیماری آنها باشد. خدمات درنظر گرفته شده بدون هیچ نوع پرداخت مبلغی به آنها تعلق خواهد گرفت.

مراحل تأیی بیماران درگیر بیماری های خاص به راحتی امکان پذیر نبوده و این افراد باید از مراحلی عبور کنند. در ابتدا باید توسط پزشک معتمد  ویزیت شوند، تست های مربوط و همچنین آزمایشات روتین و ضروری از آنهادریافت شود تا در نهایت تأیید بیماری خود را بگیرند و از این بسته ها حمایتی بهره ببرند. این بیماران حتی می توانند دفترچه بیماران خاص هم تهیه کنند.

بیماران خاص و عدم پرداخت حق بیمه

آمارها نشان می دهد که درصد بیماران درگیر به چنین بیماری ها در تعداد بالایی گزارش شده و در حال حاضر تعداد هفتاد و پنج هزار نفر تحت پوشش این بیمه از نوع خاص قرار دارند. کمبودهایی برای فعالیت های بیمه ای بیمه سلامت هم وجود دارد، زیرا تعداد افراد درگیر بیشتر از حد تصور بوده و نیاز به بودجه ای کلان برای تأمین تمامی داروها و . . . دارند. هزینه های موجود به صورت سالانه برای این افراد در حدود یازده هزار میلیارد ریال تخمین زده شده که رقم بالایی است.

نظر شما درباره بیماران خاص و عدم پرداخت حق بیمه  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز