دولت توانسته تا کشاورزان را برای پرداخت حق بیمه با توجه به افزایش سهم یعنی دوبرابر کردن حق بیمه برای پرداخت نمودن این حق ترغیب نماید.

حق بیمه ای که به تصویب رسیده تنها یک سوم آن را فرد خود پرداخت می کند اما دو برابر آن را دولت پرداخت خواهد کرد.  کشاورزان برای اینکه بتوانند شرایط خوبی را داشته باشند نیاز دارند تا هرچه زودتر باغ یا زمین خود را از خطرات موجود ایمن نگاه دارند. این خطرات در هر وضعیت آب و هوایی وجود دارد. گاهی بادهای سهمگین، گاهی اوقات زلزله ، گسل، سیل  و . . . می تواند دلیلی برای آسیب باشد.

دولت حق بیمه کشاورزان را پرداخت می کند!

بیمه کشاورزی این توانایی را دارد که به صورت همزمان هم خطرات موجود برای زمین های کشاورزی، هم خطرات موجود برای راننده ها، روستاییان، قالیباف ها، زنبورداران، کسانی که در زمینه ی صنایع دستی در حال فعالیت هستند و . . . را تحت پوشش خود قرار دهد. بنابراین هر نوع خطری برای شغل ایت افراد به راحتی می تواند تحت پوشش قرار گرفته و در صورت خسارت پرداختی آن انجام شود.

در زمینه مربوط به بیمه راننده ها این کار مدنظر قرار دارد که افراد راننده اگر در شهری هستند که زیر بیست هزار نفر بوده می توانند برای بیمه اقدام کنند. تنها راننده هایی که کارت هوشمند رانندگی دارند می توانند از خدمات بیمه ای کمک بگیرند. تنها فرد مورد نظر باید بالای هجده سال داشته باشد.

اگر یک فرد بیمه شده باشد و از کار افتاده باشد یا آنکه فوت کند هزینه بیمه ای او به خانواده اس می رسد. تأمین اجتماعی با استفاده از صندوق های موجود توانایی آن را دارد تا در زمینه ی بیمه ای کارهایی را انجام دهد. در حقیقت علاوه بر تأمین اجتماعی سازمان های حمایتی هم می توانند در این مسیر کمک لازم را داشته باشند. این خدمات در زمان کوتاه تا طولانی تر نیز قابل انجام خواهد بود.

دولت حق بیمه کشاورزان را پرداخت می کند!

افرادی که در شغلی خاص در حال فعالیت هستند نیاز دارند تا تأییدیه ای را بگیرند. این افراد می توانند توسط سازمان های امور عشایری، شوراها، بخش ها و روستاها کار خود را انجام دهند.  افرادی که مستمری بگر هستند معمولا شصت و پنج سال به بالا داشته و باید در مدت پانزده سال بیمه را پرداخت نمایند. برای بازنشستگی در دو سال گذشته قانونی وضع شد که به سن هفتاد سال با سابقه ده سال پرداخت بیمه اشاره دارد.

نظر شما درباره حق بیمه کشاورزان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز