سیستم الکترونیکی از زمان ورود دولت الکترونیک به روی کار آمده که با تمام نقص ها و نقاط قوت خود در حال اجرایی شدن است و هم اکنون آمارهای الکترونیکی هم در اولویت قراردارد.

آمارها در دسته بندی های خاصی وجود دارد، برخی از آنها آمارهایی خواهند بود که به صورت الکترونیکی دسته بندی می شوند اما برخی از آنها هم آمارهایی خواهند بود که کاملا به صورت کاغذی وجود دارند. سیستم های کاغذی در مرکز وجود دارد و امکان بررسی آنها از سوی مقام بالاتر امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین باید به این اصل دقت نمایید که با وجود سیستم الکترونیکی و یکپارچه ای که وجود دارد می توانیم در سریع ترین زمان ممکن آمارها را ارسال نموده و رصدهایی از بالادست هم داشته باشیم.

یکسان سازی آمارها با آمارهای الکترونیکی

به عنوان مثال از زمان راه اندازی دولت الکترونیک و با شروع طرح پزشک خانواده سامانه ای با نام سامانه سیب راه اندازی شده که وابسته به وزارت بهداشت است. در این خصوص می توانیم در نظر بگیریم که این وزارت خانه یک طرح را اجرایی ساخته و با وجود کمی و کاستی ها هنوز هم در حال اجرای آن است. طرحی که تحولی عظیم را در سطح روستاها به دنبال داشت. با وجود سیستم الکترونیکی سیب آمارهای لحظه ای به وزارت خانه ارسال می شود تا در نهات وزارت خانه بتواند رصدی را در این رابطه انجام دهد.

در برخی از مواقع که کاربران فعالیتی ندارند یا شکایتی از آنها صورت می گیرد به سرعت از وزارت خانه پیگیری خواهد شد. تمامی آمارها و ثبت ها ماهانه برای آنها ارسال می شود و بر همین اساس مدیریت را انجام داده و سیاست هایی را در راستای سلامت مردم برنامه ریزی می کنند. پس از آن بر اساس کارکرد هر مرکز و هر استان بودجه ای به آنها اختصاص داده می شود تا بتواند طرح های خود را عملی سازد و رضایت کارمندان را هم به دنبال داشته باشد.

در صنعت بیمه هم وجود چنین روندی می تواند کار کردن را راحت تر کند. امکان هر نوع سوء استفاده ای از بین خواهد رفت و تمامی فعالیت ها از مقامات بالاتر بررسی شده و گزارش هایی ارسال می شود. بر همین اساس هم بودجه اختصاص داده می شود. آمارهای الکترونیکی نیاز به زیرساخت های لازم اعم از اینترنت پرسرعت و همچنین سیستم برای تمامی فعالان دارد که خوشبختانه در بیمه با وجود سیستمی بودن برخی از کارها این مسائل حل شده است و مابقی هم در حال اصلاح است.

یکسان سازی آمارها با آمارهای الکترونیکی

بدون این که آماری وجود داشته باشد و تجزیه و تحلیل هایی در این رابطه صورت پذیرد امکان تغییر در آینده وجود نخواهد داشت. هرتغییری و هر گام بزرگی نیاز به آن دارد که در ابتدا ما بررسی انجام دهیم ، آمارهای وارده را تجزیه و تحلیل کنیم در نهایت بر اساس نیازها اقدامات لازم را برنامه ریزی کنیم.

نظر شما درباره یکسان سازی آمارها با آمارهای الکترونیکی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز