بیمه زندگی یکی از مهم ترین و پرسودترین انواع بیمه است که با وجود تأکیدهای بسیار و همچنین توصیه های جدی همچنان مورد غفلت قرار گرفته است.

بیمه زندگی دسته بندی های متنوعی دارد و هریک از آنها می تواند مزایای متفاوت با قیمت های متفاوتی را شامل شود ، بنابراین می توان گفت که یک عدد قطعی و ثابت را در نظر نخواهیم داشت. بیمه زندگی می تواند در چند دسته تقسیم بندی شود. در حال حاصر دومین بیمه زندگی هم به روی کار آمده است و در نهایت می توان از این صنعت بیمه کمک گرفت. در خصوص نقدینگی باید نسبت به قبل تلاش بیشتری انجام شود تا جذب را بالاتر ببریم.

یازده میلیون با بیمه زندگی ، زندگی می کنند!

بررسی ها نشان می دهند که در رابطه با بیمه زندگی ما یک  تلاش مضاعفی را نیاز داریم تا بتوانیم نقدینگی را بالا برده و میزان سرمایه گذاری را هم افزایش دهیم. در صورتی که سرمایه گذاری افزایش پیدا کند این برای ما قطعی خواهد بود که از طریق بیمه زندگی بتوانیم به بسیاری از امور زندگی خود برسیم. اموری که شاید با افزایش هزینه ها و تورم امروزی وجود آن را قطعی تر کند.همه ی افراد نمی توانند بدون در نظر داشتن یک ذخیره برای آینده خود کاری را از پیش ببرند.

بررسی ها نشان می دهند که آمار فعلی در خصوص مصرف کنندگان و تحت پوشش قرار داده شدگان بیمه زندگی در حدود یازده میلیون نفر خواهد بود. اما هنوز با آمارهای اصلی خود فاصله ای بسیار داریم. این آمارها خبر از آن می دهند که نیاز داریم تا سهمی بیشتر را به خود اختصاص دهیم و آن هم شصت درصدی شدن پرتفوی صنعت بیمه خواهد بود. بیمه زندگی باید بتواند این صنعت را تحت پوشش خود قرار دهد.

یازده میلیون با بیمه زندگی ، زندگی می کنند!

متأسفانه مردم با وجود افزایش قیمت های مربوط به بیمه به دلیل اجباری بودن بیمه شخص ثالث بیشتر بر روی آن تمرکز کرده اند ، علاوه بر آن در مرحله بعد به دلیل اهمیت سلامتی بیمه درمان هم پرداخت می کنند ، اما خارج از این دو دسته هر نوع بیمه ای را قبول ندارند و سرمایه گذاری برای آن را بیهوده می دانند. این موضوع می تواند آینده بیمه زندگی را به خطر اندازد زیرا باور آن برای مردم سخت است و تغییر دادن این باور کاری بس مشکل تر خواهد بود.

در آیین نامه های جدیدی که برای صنعت بیمه مقرر نموده اند این صنعت نمی تواند پول ها را نگه دارد ، بلکه باید از این درصد سرمایه های نزد خود به میزان چهل درصد را در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری قرار دهد. هرچه تعداد شرکت های بیمه ای بیشتر شود قطعا بازار مالی هم توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.  اوراق بیمه ای را می توان به اوراق بهاداری تبدیل نمود که توانایی خرید و فروش برای آن وجود داشته باشد.

نظر شما درباره بیمه زندگی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز