بیمه سلامت معمولا خدمات بیمه ای خاصی را برای گروهی ویژه در نظر ندارد ، اما گروه بیماران دیستروفی عصلانی کمی متفاوت تر هستند.

بیماری دیستروفی عضلانی نوعی بیماری است که می تواند فعالیت های فرد را دچار محدودیت کند. یعنی زندگی عادی برای او غیرممکن خواهد شد. معمولا افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نمی توانند در محل کار خود حاضر شوند زیرا ناتوان تر از آن هستند که بتوانند حرکتی را انجام دهند یا آنکه بخواهند کاری را از پیش ببرند. خدماتی که برای این بیماران می تواند انجام شود معمولا به صورت پوشش بیمه ای در نظر گرفته خواهد شد.

بیماران دیستروفی عضلانی و بیمه سلامت

پوشش بیمه ای برای این افراد معمولا به صورت سازمانی است یعنی سازمان به صورت کامل حمایت های خود را انجام می دهد.خدماتی که برای آنها در نظر داشته اند معمولا از نوع توانبخشی خواهد بود تا بتوانند حداقل هایی را در زندگی خود انجام دهند ، تا زمانی که نتوانند این حداقل ها را برقرار کنند قطعا به مشکلاتی برخواهند خورد. در مرحله بعدی خدماتی از جمله فیزیوتراپی نمودن قفسه سینه ، استفاده نمودن از انواع کمپرس های از نوع سرد یا گرم ، همچنین استفاده از دستگاه هایی که شوک هایی الکترونیکی را برای فعالیت دوباره بدن مورد استفاده قرار می دهند نمونه هایی از آن محسوب می شود.

برخی از آنها برای فعالیت دوباره نیاز دارند تا از اشعه مادون قرمز یا همچنین از ماوراء بنفش کمک بگیرند. در هر صورت دستگاه هایی قرار دارند که بتوانند فعالیت دوباره را به بدن ما باز گردانند. بر همین اسسا بیمه سلامت هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد. حتی برخی از موارد آنقدر ناتوانی دارند که نیاز است تا با استفاده از ویلچر فعالیت دوباره ای را برای آنها در نظر داشته باشیم. انواع خدمات از نوع ماساژ درمانی هم برای این افراد توصیه می گردد.

بیماران دیستروفی عضلانی و بیمه سلامت

برای تشخیص چنین بیمارانی معمولا آزمایشی را در نظر دارند که برخی از آنها در زمان پیش از تولد انجام خواهد شد و برخی هم پس از تولد ، معمولا هزینه هریک از آنها بسیار بالا بوده و اغلب افراد توانایی پرداخت را ندارند. در نتیجه بیمه می تواند چنین وضعیتی را در نظر داشته و آنها را تقبل نماید. برای موارد تأیید شده اجازه ای برای سقط نیز در نظر گرفته می شود. خدمات تشخیصی دیگر هم می توانند تأییدیه را برای این بیماری داشته باشند که از جمله آنها می توانیم به معاینه های الکترودیاگنوز که شامل چهار اندام مهم بوده اشاره کنیم.

نظر شما درباره بیماران دیستروفی عضلانی و بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهرنیوز