در رابطه با وضعیتی که برای صندوق بازنشستگی وجود دارد باید به بدهکاری ها و ورشکستگی حتمی آن نیز اشاره داشته باشیم که به زودی اتفاق می افتد.

در خصوص نفت هم همین شرایط وجود دارد. یعنی نا زمانی که وضعیت نفت ما بهبودی پیدا نکند می توان آینده ای غیر قابل باور را بخصوص برای کشورهایی که وابستگی نسبت به آن دارند پیش بینی نمود. هزینه ها هرچقدر هم بالا بروند نمی توانند جایگزین مناسبی باشند و قطعا در جایی با شکست مواجه خواهیم شد. سبک زندگی را نمی توان اصلاح نمود و به متعاقب آن قطعا شرایط برای یک زندگی ایده آل با بازنشستگی مناسب و همچنین حقوق و مزایای خوب از بین می رود.

وضعیت نامطلوب بیمه و صندوق بازنشستگی

حقوق بازنشستگی برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنها تمام زندگی خود را از این طریق می گذرانند و در صورتی که اندکی با افزایش یا کاهش رو به رو شود هیچ یک از برنامه های آنها به صورت درستی پیش نخواهد رفت. یکی از پیش بینی ها بر اساس بودجه بندی و بدهی های اخیر به ورشکستگی بسیار نزدیک مربوط به بیمه ها و همچنین صندوق بازنشستگی باز می گردد.

همایشی از نوع بیمه سلامت برای بسیاری از اقشار برگزار شد ، همچنین می توان گفت که درصد زیادی از مسئولان کشوری هم در این همایش حضور داشتند ، اما بر اساس بررسی ها نتوانستند هیچ راه حلی را ارائه دهند. ناهنجاری ها در حوزه ی سلامت بیشتر از آنچه که باید می تواند بر روی زندگی ما تأثیر منفی خود را برجای بگذارد. تا زمانی که ما نتوانیم به صورت ریشه ای از فرهنگ برای تغییر استفاده کنیم ، در نهایت نباید انتظار هیچ گونه تغییر را داشته باشیم. این تغییرات حتی می توانند از کلی ترین تا جزئی ترین متفاوت باشند.

به عنوان مثال در خصوص بیمه ها و خسارت های پرداختی یکی از مسئله ها تصادفات است. تا زمانی که فرهنگ سازی صورت نگیرد و سرعت ها در محدوده ها رعایت نشوند و . . . نمی توانیم میزان تصادفات را در جامعه خود کاهش دهیم. بنابراین سبک زندگی باید در ابتدا تغییر کند. در کنار این که قوانین را رعایت می کنیم باید رفتارهای ما هم جنبه ای دیگر به خود بگیرد.

باید بر روی مسئله ی پیشگیری بیشتر از هرچیز دیگری تمرکز کنیم ، هرچه پیشگیری ارزش بیشتری پیدا کند درمان هم به نسبت قبل کاهش پیدا خواهد کرد. معلولیت های ناشی از تصادفات و . . . هم به همان نسبت کمتر از قبل می شود. ما باید در واولین مرحله رضایت مردم را به دست آوریم تا شاهد تغییرات بیشتر باشیم.

وضعیت نامطلوب بیمه و صندوق بازنشستگی

تحریم ها هم نتوانستند ایران را از مبارزه بیرون کنند ، این نشان می دهد که ایران همچنان بر روی قدرت خود پابرجا باقی مانده و هیچ یک هم نمی توانند این مسئله را انکار کنند.  باید سرمایه گذاری ها را در بخش های خصوصی و دولتی بیشتر از قبل کنیم تا بتوانیم شاهد آینده ای کاملا متفاوت باشیم.  در این مسیر برای اصلاح فرهنگ ها باید صدا و سیما را هم وارد عمل کنیم ، هریک به اندازه ی سهمی که دارند باید نقش خود را اجرایی کنند.

کیفیت داروهای داخلی را باید تضمین کنیم ، هرچقدر داروهای داخلی بیشتر از قبل تولید شوند و کیفیت هم به همان نسبت بالا برود ، حمایت از تولید داخلی به جای استفاده از تولید خارجی هم بالاتر خواهد رفت.  در کنار این شرایط جامعه پزشکی هم نیازمند حمایت خواهد بود. بدهی بیمه ها به پزشکان طرف قرارداد معمولا تسویه نشده بوده یا معوقه های بسیاری در رابطه با آن به چشم می خورد.

نظر شما درباره وضعیت نامطلوب بیمه و صندوق بازنشستگی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز