در هفته آینده یکی از مهم ترین روزهای مربوط به تاریخ بیمه را در پیش داریم که روز مربوط به سیزدهم آبان ماه ، یعنی روز بیمه سلامت خواهد بود.

در این روز بیمه سلامت پایه گذاری شده است تا بتواند بیمه را برای اقشار کم درآمد کشور ما نیز به بهترین شکل ممکن میسر کند تا آنها هم از این خدمات کمک بگیرند. این طرح پوشش بیمه ای به صورت کامل از نوع بیمه سلامت خواهد بود. از تاریخ سیزدهم آبان ماه این نوع از پوشش بیمه ای برای تمامی افرادی که بیمه ای ندارند باید به صورت کاملا اجباری نیز مورد تأیید قرار گیرد.

اجباری شدن بیمه سلامت از هفته آینده

شاید از نظر بسیاری از افراد بیمه سلامت خدمات بسیار زیادی را شامل نشود یا این که این نوع از پوشش بیمه ای نتواند نیازهای اساسی یک خانواده را برطرف کند ، اما در هر صورت می توان گفت که باید برقرار باشد تا بتوان از آن نهایت استفاده را برد. این اتفاق شاید در کشور ما کم نظیر بوده و تاکنون نمونه ای از آن دیده نشده باشد. در وضعیت فعلی که دولت از کمبودهای زیادی از نظر بودجه ای و . . .برخوردار است ، این موضوع می تواند نشان دهنده اهمیت بیمه باشد .

پس هر فردی که از پوشش بیمه ای برخوردار نبوده این فرصت برای او مهیا می شود که در سریع ترین زمان ممکن بتواند از بیمه استفاده کند و تنها برای شش ماه فرصت دارد تا  مدارک خود را تحویل دهد. این کار می تواند مردم را امیدوار کند. زیرا دولت نهایت تلاش خود را برای بهبود وضعیت کنونی به کار گرفته است.

اجباری شدن بیمه سلامت از هفته آینده

یک دوره با نام دوره انتظار وجود دارد. در این دوره مشخص شده منتظر هستند تا افراد برای بیمه خود مراجعه نمایند. دوره ذکر شده تنها برای ده روز برای افرادی خواهد بود که تمدید نکرده اند. حتی افرادی که مراجعه نکرده اند هم در این دوره انتظار جای می گیرند.  در صورتی که فردی فاقد بیمه بوده و برای بیمه در حال تلاش است می تواند در زمان مراجعه نمودن به بیمارستان کارهای بیمه خود را از همان طریق انجام دهد.

افرادی که از بیمه دولتی استفاده می کنند نباید برای دریافت خدمات به بخش خصوصی بروند زیرا دریافت چنین خدمات گران قیمتی برای آنها ممنوع خواهد بود. در کنار آن می توانند از خدمات بیمه خود استفاده کنند اما در مدت زمانی طولانی تر. به عنوان مثال در صورتی که کار آنها در یک مدت زمان بسیار کوتاهی به پایان می رسد با هزینه دولتی برای دریافت آن باید مدت زمان بیشتری را اختصاص دهند.

نظر شما درباره اجباری شدن بیمه سلامت از هفته آینده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز