در پیاده روی اربعین امسال تعداد کلی صد و چهار نفر جان خود را به دلیل حوادث مختلف از دست دادند که مشمول دریافت دیه از طریق بیمه خواهند شد.

افرادی که در زمان قبت نام در سامانه سماح از جزئیات مربوط به اربعین کمک گرفته اند هم اکنون می توانند از بیمه و . . .استفاده کنند. البته باید به این موضوع اشاره نمود که در رابطه با اربعین برخی از مردم بدون توجه به توصیه ها به صورت خودجوش با وسیله های شخصی خود عازم سفر شدند و از مزایای بیمه هم استفاده نکردند. متأسفانه برای این گروه از افراد نمی توانیم از بیمه صحبت کنیم ، زیرا در زمان لازم تمهیداتی را برای استفاده از آن در نظر نگرفته اند و حالا زمان لازم گذشته و نمی توان کاری را از پیش برد.

صد و چهار فوتی در اربعین امسال

درصد بسیاری از این اتفاقات که منجربه فوت شده مربوط به حوادث جاده ای بوده که به دلیل شلوغی مسیر و خستگی راننده رخ داده است. تعداد بسیاری زیادی از هموطنان ما جان خود را در این حوادث از دست داده اند. برخی در مسیر برگشت با چنین حوادثی روبه رو شده اند. همچنین بروز سکته های قلبی و مغزی از دیگر مشکلاتی بوده که منجربه فوت شده است. علت این بیماری ها را می توان به شلوغی و ازدحام جمعیت در مسیر و همچنین گرمای بیش از اندازه ی هوا نسبت داد که در سال های بعدی این گرما نیز بیشتر هم خواهد شد.

از تعداد کلی صد و چهار نفری که جان خود را در این سفر از دست داده اند تعداد نود و شش نفر آنها با توجه به ثبت نام های انجام شده در سامانه سماح و بهره مندی از بیمه و . . . توانسته اند تا از مزایای بیمه ای استفاده کنند. بیمه می تواند دیه این افراد را با توجه به قرارداد انجام شده به زودی پرداخت کند. از تعداد کلی هشت نفر آنها در سامانه مربوطه ثبت نامی را انجام نداده بودند که قطعا از مزایای بیمه ای نمی توانند استفاده کنند.

صد و چهار فوتی در اربعین امسال

اگر این حوادث بر اثر تصادفات جاده ای بوده دیه ای که برای هر فرد در نظر گرفته شده دویست و چهل میلیون تومان خواهد بود. اما در صورتی که به مرگ عادی فوت کرده باشند تنها چهل میلیون تومان دیه برای آنها در نظر گرفته شده و پرداخت خواهد شد. از تعداد کلی افرادی که برای اربعین عازم شده اند برخی از آنها از مسیر خارج شده و گم شده اند که توسط تیم های مستفر و همچنین مردم به راه اصلی بازگشتند.

تعداد کلی افرادی که به کربلا راه یافتند هجده میلیون نفر بوده است . در حدود سه و نیم میلیون نفر زائر ایرانی وارد این مسیر شده اند. از این تعداد حدود یک میلیون نفر بدون اینکه ثبت نامی را انجام داده باشند وارد خاک عراق شدند که در صورت  بروز حادثه مسئولیت برعهده خود آنها خواهد بود. گفتنی است که زائران اربعین به نسبت سال گذشته در حدود یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده اند.

نظر شما درباره صد و چهار فوتی در اربعین امسال چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز