از داروهای رایجی که در ایران وجود دارد و مردم سالمند از آن استفاده می کنند ، داروی پوکی استخوان خواهد بود. این دارو باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد که متأسفانه بیمه مربوط به آن قطع شده است.

از داروهای رایجی که برای پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گیرد با نام «تری پاراتاید» معروف است و درصد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری از این دارو در حال استفاده هستند ، این دارو در حال حاضر با تخمین های وارده در حدود دو سال و نیم است که از محدوده بیمه ای کشور به صورت کامل خارج شده و در نهایت می توان گفت که هیچ هزینه برای خرید آن به بیمار پرداخت نمی شود و تمامی هزینه ها بر دوش بیماران خواهد بود.

قطع بیمه در پرداخت هزینه های مروط به داروی پوکی استخوان

هزینه خرید برای این دارو بسیار بالا است و خرید آن برای تمامی افراد مقدور نیست ، از طرفی این دارو تأثیرگذاری بالایی هم دارد . متأسفانه از بیماری پوکی استخوان نمی توان به هیچ طریقی پس از ابتلا پیشگیری نمود تنها با مصرف دارو می تواند روند تخریبی آن را کندتر کرد تا فرد بتواند مدت زمان بیشتری را به استفاده از استخوان های خود بپردازد و با عوارض پوکی استخوان شامل دردهای بسیار و شکستگی های پی در پی نیز مواجه نشود.

یکی از راه های بسیار مهم که می توان این بیماری را از کودکی پیشگیری کرد در رابطه با موارد آموزشی و بحث تغذیه صحیح و ورزش کردن می باشد که رفته رفته می تواند بدن شما را قوی تر کند تا در سنین سالمندی با این بیماری مواجه نشوید. اکثر علل کمردرد و پادرد وجود دارد در رابطه با پوکی استخوان خواهد بود که می توان ناتوانی برای کارکردن را هم به همراه داشته باشد. ناتوان شدن یک فرد هزینه های سرباری را بر روی خانواده دارد و با حقوق از کارافتادگی نمی توان خرج یک زندگی را چرخاند.

قطع بیمه در پرداخت هزینه های مروط به داروی پوکی استخوان

در این شرایط فعلی بر اساس تخمین ها هفت هزار بیمار مبتلا به پوکی استخوان از نعمت این داروی کاهنده درد نیز محروم هستند و خود باید به صورت آزاد آن را تهیه نمایند. این دارو در مدت مصرف هجده ماهه تا دو ساله تأثیر خود را به خوبی برجای می گذارد و عوارض را تخفیف می دهد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در شرایط فعلی این دارو با قیمت پانصد هزار تومان به فروش می رسد.

نظر شما درباره قطع بیمه در پرداخت هزینه های مروط به داروی پوکی استخوان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بهداشت نیوز