هزینه مربوط به حق بیمه افراد می تواند به شکل های متنوعی تعیین می شود اما حالا افرادی که بیمه سلامت ندارند با جزئیات بیشتری برای جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری آشنا خواهند شد.

تمامی افرادی که در حال حاضر در ایران زندگی می کنند اما در خصوص بیمه اقداماتی را انجام نداده اند باید در جریان باشند که در حدود شش ماه آینده باید در خصوص بیمه خود تدابیر لازم را بیاندیشند. بیمه سلامت برای تمامی افراد مورد نظر خدمات را ارائه می دهد. این طرح باید بر اساس آنچه که در برنامه ششم توسعه نیز تصویب شده و همچنین بر اساس بند الف مربوط به آن به صورت اجرایی دیده شود. یعنی تمامی افراد فاقد پوشش بیمه ای از این پس باید از این شرایط بهره مند شوند.

یارانه بیمه سلامت چگونه پرداخت خواهد شد؟

از سوی دولت به این موضوع نیز توصیه شده که در خصوص تمامی افرادی که توانایی مالی خوبی برای پرداخت دارند باید هزینه مربوط به بیمه آنها به صورت کامل پرداخت شود ، در غیر این صورت به دلیل تمکن مالی و عدم پرداخت مزیت استفاده از بیمه برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.  بررسی ها نشان می دهند که در حال حاضر در حدود هفت میلیون فرد از بیمه استفاده نمی کنند که در نوع خود رقم نسبتا بالایی خواهد بود. یکی از اهداف بسیار مهم در این برنامه به استفاده آن برای کسانی باز می گردد که در کنار عدم استفاده از پوش بیمه ای توانایی مالی برای پرداخت آن را هم ندارند.

کسانی که توانایی مالی دارند و می توانند چهل درصد حق بیمه را پرداخت کنند در نهایت حق بیمه مربوط به آن را می توان دریافت کرد اما برای افرادی که این توانایی وجود ندارد تا حدود پنجاه درصد آن توسط دولت پرداخت خواهد شد. آیین نامه ای که توسط هیئت دولت و وزیران تصویب شده باید در حدود چهل و پنج روز نیز به مرحله اجرایی برسد.  از نظر بدهی مربوط به داروخانه ها هم گویا این بدهی تا تیرماه سال جاری تسویه شده و زمان باقی مانده برای دوره بعدی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

یارانه بیمه سلامت چگونه پرداخت خواهد شد؟

متأسفانه گرانی داروها موجب شده تا تعداد زیادی از مردم برای دریافت داروهای خود به ناصر خسرو بازار سیاهی که هر نوع عارضه دارویی از داروهای انباشته شده در آن نیز انتظار می رود ، مراجعه نمایند که آگاهی رساندن به آنها می تواند بسیار سخت تر از سایر اقدامات باشد.

نظر شما درباره یارانه بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهر نیوز