بیمه مرکزی باید بر اساس قوانین مندرج برنامه ای را به صورت جامع طراحی کند تا بتواند بر روی بیمه ها تمرکز لازم و کافی را برقرار نماید.

برای آنکه بیمه ها بتوانند برنامه ها و کارهای خود را به شکل صحیحی اداره کنند در نهایت باید قوانین بر روی کارهای آنها قرار داشته باشد ، در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع اخلالی دور از انتظار نخواهد بود. این نظارت ها و پایش ها باید به صورت کاملا مستمر باشد و نظارت ها باید به نسبت قبل کمی افزایش پیدا کند. در غیر این صو ت اداره های بیمه ای بسیاری که وجود دارند از نظر کاری قابل مدیریت نخواهند بود.

بیمه مرکزی و نظارت بر بیمه ها

از نظر بیمه ای ما هنوز هم فاصله بسیار زیادی با ایده آل ها داریم شاید از نظر ظاهری بتوان گفت که چنین بیمه ای می تواند پیشرفت هایی را ببیند که خوشبختانه در ماه های اخیر این پیشرفت ها حاصل شده اما بیمه ها همانند یک نوزاد باید مراقبت شوند در غیر این صورت به صورت با مشکل همراه خواهند شد و این مشکل را نمی توان به آسانی حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از صدا وسیما، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور رشد قابل توجهی داشته است گفت : با این حال با وضعیت مطلوب فاصله داریم. قراردادها باید بیشتر از تعداد فعلی در جریان باشند. این قراردادها باید هم به صورت دوجانبه و هم به صورت چند جانبه نیز برقرار شوند.

هرچه چنین قراردادهایی بیشتر باید می تواند بر ایمنی فعلی از نظر روابط کمک کند. این روابط می تواند به صورت تجاری و همچنین گردشگری بسته شوند. هرچه تحول در دنیای بیمه در حال وقوع باشد قطعا نیازمند هزینه های بسیاری خواهد بود. تحولات می تواند حتی به صورت پایه ای هم باشد اما در هر صورت باید به تأمین مالی آنها بپردازیم.

بیمه مرکزی و نظارت بر بیمه ها

در حال حاضر یکی از دلایلی که نظارت را بر بیمه ها افزایش می دهد می تواند به دلیل مشکلات اخیر در خصوص فساد باشد. بوهایی از فساد در سیستم بیمه ای کشور ما وجود دارد که در نهایت می تواند سبب هدررفت منابع شود.

برای اینکه نظارت ها بیشتر شوند باید سیستمی به صورت کاملا یکپارچه در جریان کار قرار گیرد تا زمانی که چنین سیستمی وجود نداشته باشد قطعا نمی توان انتظار تغییر را داشت بخصوص آنکه در حال حاضر در یک دولت الکترونیک قرار داریم و شرایط بدین گونه باید تغییر یابند.

نظر شما درباره بیمه مرکزی و نظارت بر بیمه ها  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز