یکی از بیمه های بسیار خوبی که می توانیم انتظار همکاری از آن را داشته باشیم و بسیار هم هوشمندانه طراحی شده بیمه فرهنگیان برای این قشر زحمت کش خواهد بود.

بیمه فرهنگیان از انواع بیمه هایی می باشد که در حقیقت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به فرهنگیان کشور ما نیز خدمات مطلوبی را بخصوص در زمینه های درمانی انجام دهد. اما باید به این مهم اشاره نماییم که این بیمه در حال حاضر تنها در درمانگاه فرهنگیان مورد پذیرش واقع شده و برای سایر درمانگاه ها چنین بیمه ای هیچ ارزشی نخواهد داشت. از این رو بیمه فرهنگیان باید مورد پیگیری و تلاش بیشتری قرار داشته باشد. بیمه فرهنگیان می تواند در جایگاه بهتری نسبت به امروز قرار گیرد.

عدم پذیرش بیمه فرهنگیان در درمانگاه ها

تعداد خانواده هایی که از بیمه فرهنگیان در حال استفاده هستند به نسبت سایر افراد تعداد کمی نیست. در حال حاضر بر اساس تخمین های انجام شده به این موضوع اتفاق نظر دارند که بیمه فرهنگیان حدود یک میلیون از خانواده های ایرانی که فرهنگی هم هستند را تحت پوشش خود قرار می دهد. بنابراین حفظ کردن آبروی این تعداد خانواده ای که سال ها در تلاش بودند و زحمات بسیاری را کشیده اند می تواند بسیار ارزشمند باشد. این همکاری و توجه هم از سوی وزارت آموزش و پرورش و در نهایت از سوی دولت نیز باید انجام شود.

عدم پذیرش بیمه فرهنگیان در درمانگاه ها

این مشکلاتی که برای بیمه فرهنگیان رخ داده در حقیقت مشکل دیروز یا امروز نیست ، بلکه به مدت یکسال است که این بیمه از سوی بسیاری از درمانگاه های معمولی مورد پذیرش نیست زیرا هزینه های تمام شده از سوی بیمه به موقع پرداخت نمی شود. بیمه آتیه سازان در زمره ی بیمه های بسیار معروف برای فرهنگیان بود که در زمینه ی درمان فعالیت می کرد اما در حال حاضر این بیمه هم پاسخ منطقی را برای وضعیت موجود ندارد و همانند یک سال قبل در حالت بلاتکلیفی باقی مانده است.

تنها باز کننده این گره دولت و همچنین وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که باید در این زمینه تغییرات لازم را اعمال نمایند ، در غیر این صورت این قشر به نسبت قبل ضعیف تر خواهد شد و بیماری های متنوعی در آنها دیده می شود. زیرا درمانگاه فرهنگیان به دلیل حجم بالایی از مراجعه مملوء از جمعیت بوده و در نهایت خستگی بر دوش پزشکان و کادر این درمانگاه بر روی کیفیت درمان هم أثیر منفی می گذارد.

نظر شما درباره عدم پذیرش بیمه فرهنگیان در درمانگاه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز