بیمه اسب از نظر متخصصان این رشته در بیمه یکی از سودآورترین نوع بیمه ها به حساب می آید که متأسفانه در این رابطه هیچ گونه توجهی صورت نمی پذیرد.

محصولات متنوعی برای بیمه شدن وجود دارند که در رابطه با این محصولات می توانیم مشخصات متنوعی را توضیح دهیم اما یکی از محصولاتی که متأسفانه در رابطه با آن غفلت صورت گرفته و سال ها است که هیچ توضیحاتی در این رابطه صورت نمی پذیرد برای بیمه اسب بوده که پرورش دهندگان برای اسب می توانند از آن کمک بگیرند. در گذشته این بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که متأسفانه در شرایط حاضر در خصوص مزایای مربوط به آن مورد غفلت قرار گرفته است.

بیمه اسب چه مزایایی را به دنبال دارد؟

هزینه هایی که برای پرورش اسب وجود دارد هزینه های بسیار سنگینی خواهد بود که در صورت پیشگیری در زمان درست می تواند هزینه های بالاتری را به همراه داشته باشد. بر همین اساس بیمه اسب برای افرادی که پرورش اسب را برعهده دارند از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود. این بیمه نامه از سال ها قبل برقرار بوده اما متأسفانه در شرایط فعلی توسط اکثر افرادی که پرورش اسب را برعهده دارند مورد غفلت قرار دارد.

اولین بار مجری این طرح بیمه ایران بود که پس از سال ها این حرفه را راه اندازی نمود و هم اکنون هم اکثر شرکت ها این بیمه اسب  را انجام می دهند اما تبلیغات در این زمینه و اطلاع رسانی بسیار محدود بوده و بنابراین برخی از پرورش دهندگانی هم که رغبت می کنند اطلاعاتی در این رابطه ندارند. قیمت اسب ها می تواند قیمت بیمه را تعیین نماید ، بنابراین در ابتدا باید فرد کارشناسی که دامپزشک هم بوده قیمت اصلی را تخمین بزند تا در نهایت بر اساس تخمین او شرایطی فراهم شود.

بیمه اسب چه مزایایی را به دنبال دارد؟

افرادی که تعداد اسب های زیادی بخصوص بالای پنج اسب را پرورش می دهند به دلیل خطراتی که برای پرورش دیده می شود نیاز است تا هرچه سریع تر کارهایی را برای کنترل نمودن ریسک های ابتدای انجام دهند. یکی از دلایلی که می توان به بالا رفتن میزان تقلب ها در این خصوص اشاره نمود در رابطه با این موضوع بوده که کارشناسان حرفه ای برای اسب وجود ندارد . در صورتی که اگر کارشناس قابل اعتمادی وجود داشته باشد در سریع ترین زمان ممکن این تغییرات اعمال خواهد شد.

اما علاوه بر این مشکلات می توانیم به هزینه هایی که برای بیمه اسب وجود دارد اشاره نماییم. در صورتی که بتوان یک اسب را در حدود صد میلیون تخمین زد تنها پنج درصد از هزینه مربوط به بیمه تعلق دارند علاوه بر آن برای مسابقاتی که سود زیادی در پیش دارد پنجاه میلیون هزینه برای بیمه نمودن اسب ها را باید پرداخت کنند تا ریسک ها کنترل شوند. همانند هزینه ای که برای یک خودرو جهت بیمه نمودن انجام می دهید این احتمال وجود دارد که هیچ گاه از بیمه کمک گرفته نشود.

نظر شما درباره بیمه اسب چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز