برای این که تمامی کارگران بیمه‌ای بتوانند به خوبی به فعالیت‌های خود ادامه دهند سامانه‎ای راه اندازی شده تا  فعالیت‎های بیمه‎ای آنها را مورد پیگیری قرار دهد.

راه اندازی سامانه یعنی توجه بیشتر به امور مربوط به کارگرانی که بر سر ساختمان‌ها در حال فعالیت هستند. بنابراین ثبت نام برای آنها بسیار سودمند بوده و می‎توانند مشکلات خود را از این طریق برطرف نمایند. این سامانه جهت بالا بردن سطح رفاه در بین کارگران بوده تا مشکلات مربوط به آنها در سریع‎ترین زمان ممکن طرف شود. کارگران همچنین می‎توانند این ثبت نام را با مراجعه به کافی نت‌ها انجام دهند.

کارگران در سامانه رفاهی کارگری ثبت نام کنند!

مزایای ثبت نام در سامانه برای کارگران

در این سامانه اگر ثبت نامی صورت پذیرد می‌تواند مزایای مربوط به بیمه تأمین اجتماعی را نیز برای افراد فراهم کند. هر فردی که بتواند این ثبت نام را به خوبی انجام دهد و نام او در سامانه به ثبت برسد در نهایت از این مزایای بیمه‎ای بهره خواهد برد. این فرصت تنها تا دهم شهریور ماه پابرجا است، بنابراین افرادی که دوست دارند تا از این روش استفاده کنند در این زمان باقی مانده باید ثبت نام را انجام دهند. زیرا تعداد بسیار زیادی از کارگران ساختمانی در خصوص بیمه، فعال هستند و بنابراین شرط ورود به این سامانه را دارند. پس از ثبت نام در این سامانه پرونده‌ای برای آنها تشکیل خواهد شد.

چه گروهی می‌توانند در سامانه ثبت‎نام کنند؟

کارگران ساختمانی در تخصص‌های مختلفی فعالیت دارند؛ به عنوان مثال برخی از آنها آرماتوربند، برخی دیگر بتن ساز یا بتن ریز. علاوه بر آن مواردی گچ کار، کاشی کار، لوله‎کش گاز و آب، بنایی که سفت کاری انجام می‌دهد، جوشکار، نصب کننده وسایل از نوع بهداشتی، برقکاران ساختمان، افرادی که عایق کاری رطوبتی می‎کنند، افرادی که درب و پنجره را نصب می‎کنند، نقاشان ساختمان، همگی در زمره کارگران ساختمانی هستند که می‌توانند در این سامانه رفاهی کارگران ثبت نام خود را انجام دهند.

کارگران در سامانه رفاهی کارگری ثبت نام کنند!

مراحل بعد از ثبت نام

این کارگران در ابتدا باید برای تخصصی که دارند کارتی را تهیه کنند. این کارت که از سازمان فنی و حرفه ای دریافت می‌شود نشان دهنده سطح تخصصی است که آنها فرا گرفته‌اند. علاوه بر آن حقی که تنها هفت درصد از بیمه بوده را پرداخت خواهند کرد تا در نهایت از مزایای بیمه‌ای بهره مند شوند.

رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

نظر شما درباره ثبت نام کارگران در سامانه کارگری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز