امروزه استفاده از بیمه توانسته بسیاری از دردها را تا حدودی تسکین ببخشد، اما همواره باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که کارگران ساختمانی در اولویت قرار دارند.

از بین افرادی که وجود دارند کارگران ساختمانی  به دلیل آنکه حالت روز مزدی برای دریافت حقوق خود دارند و برخی از مواقع این برخورد بین آنها و کارفرما برای پرداخت نکردن بیمه وجود دارد، یکی از پر استرس‌ترین شغل‌هایی خواهد بود که شاید با آن مواجه شده باشید. اما یکی از خبرهای خوش در این رابطه خواهد بود که در شرایط فعلی در حدود دویست و شصت هزار کارگران ساختمانی می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی را در اختیار داشته باشند.

کارگران ساختمانی به گوش باشند!

این تعداد که گزارش شده معمولا در رابطه با افرادی خواهد بود که از طریق سامانه رفاه ایرانیان وارد کار شده‌اند، اما بیمه آنها در شرایط فعلی برقرار نمی‌شود و به نوعی حذف شده، یا آنکه پرونده‌هایی که دارند در حالت مختومه بوده و رسیدگی صورت نمی‌پذیرد و در نهایت می‌توانیم بگوییم که پرونده‌های جدید به تعدادی که گفته شده برای افرادی که متقاضی هستند برقرار خواهد شد و بیمه تأمین اجتماعی هم از ابتدا تا  انتها تمامی کارها را انجام می‌دهد. این بیمه‌ها را با یکدیگر جایگزین خواهند کرد.

بناراین هر فردی که به صورت جدید کارگران ساختمانی بوده اما قبلا به شغل دیگری مشغول بوده و در این رده شغلی فعالیت نداشته می‌تواند از بیمه استفاده کند، به شرطی که افراد کاملا مشغول به کار باشند. بنابراین تنها یک جایگزینی صورت می‌پذیرد و هیج هزینه بالایی هم ندارد. تعداد افرادی که می‌توانند ثبت نام را انجام دهند بر اساس حذف یک سری از تعیین خواهد شد. در حال حاضر تعدادی که اعلام شده توانایی استفاده را دارند.

این تعداد افرادی که تعیین می‌شوند هیچ ارتباطی به افرادی ندارد که به دلیل مشکلاتی بیمه آنها موقتا نگه داشته شده است. در حقیقت می‎توانیم بگوییم که اگر به دلیل مشکلات بازرسی بیمه آنها مختل شده باشد یا اینکه بازرسی مراجعه نموده و در محل حضور نداشته باشند و موارد این چنینی فعلا در لیست جایی ندارند. ظرفیت وجود دارد بنابراین باید در ابتدا این ظرفیت را پرکنیم و سپس به سراغ مراحل بعدی برویم.

کارگران ساختمانی به گوش باشند!

در سازمان تأمین اجتماعی این قانون هنوز وجود دارد که باید در حدود هفت درصد را از این حق بیمه را کارگر پرداخت نماید. در صورتی که منبعی برای بیمه نمودن وجود نداشته باشد می‎توانند عوارض دریافتی از مالک را افزایش دهند که در حدود پنج درصد امکان پذیر خواهد بود. یعنی این عوارض می‎تواند حتی تا بیست درصد هم تغییر نماید.

نظر شما درباره کارگران ساختمانی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز