خدمات روانپزشکی در زمره مهمترین خدماتی است که ما در زمینه بهداشت و درمان باید به آن اهمیت دهیم که متأسفانه از پوشش بیمه‌ای خارج شده‌اند.

لزوم توجه به بیمه روانپزشکی

هر بیماری که در گروه روانپزشکی جای دارد در زمره افرادی است که هزینه‌های زیادی هم برای او و هم برای خانواده او به وجود می‌آید. زیرا این افراد همانند یک شخص عادی تنها دارو مصرف نمی‎کنند، بلکه نیازمند سایر مراقبت‏‎ها خواهد بود و بر همین اساس می‎توانیم بگوییم که پوشش بیمه‎ای برای خدمات دارویی و درمانی ناشی از اختلالات می‎تواند هزینه‎های مربوطه را کاهش دهد. این بیماری‎ها با توجه به وضعیت فعلی جامعه روز به روز در حال افزایش قرار دارند و نمی‎توان از رشد آن جلوگیری کرد.

پوشش بیمه ای برای خدمات روانپزشکی

پروسه تغییر در روند بهبود بیماران روانپزشکی

در ابتدا باید تعداد بیماران مبتلا به این اختلال را بررسی نماییم، سپس با توجه به بررسی صورت پذیرفته راه حل‌هایی از نوع مداخله‌ای را بکار گیریم. تا اولا از شدت کاسته و به بهبودی منجر شود. نیازهای جامعه را در رابطه با این دو بیماری باید بسنجیم و علاوه بر آن بودجه‌هایی را در این رابطه تخصص دهیم. برنامه‌ها باید از قبل تدوین شوند و تنها پس از بررسی به نهایی شدن و تصویب برسند، در غیر این صورت امکان هیچ نوع تغییری وجود ندارد.

روش‎های تاثیر گذار برای درمان

با افزایش آگاهی مردم در رابطه با بیماری‌هایی که در این رده وجود دارند و علائم مربوطه می‌توانیم آنها را از اهمیت این بیماری با خبر سازیم و علاوه بر آن می‌توانیم به این نکته هم اشاره نماییم که آسیب‌ها در صورت تشخیص به هنگام اختلال‌های روانپزشکی کاسته شده و بر کیفیت زندگی و هزینه‎های بیماری هم تأثیرگذارخواهد بود. بنابراین از این طریق می‌توانیم نبود پوشش بیمه‌ای را در درصد پایینی جبران کنیم. اما به یاد داشته باشید که در رابطه با این موضوع تنها مداخله نهادهای دولتی می‌تواند کار را راه اندازی نماید.

پوشش بیمه ای برای خدمات روانپزشکی

متأسفانه بار بیماری روانپزشکی در رده‌های پایین‌تر جامعه به شدت افزایش یافته و اثرات نامطلوب آن در این اقشار کم درآمد بیشتر دیده می‌شود. پس یکی از راه حل‌ها تخصیص دادن حتمی بیمه‌ها به این اقشار خواهد بود. در صورتی که بتوانیم اقشار کم درآمد را از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند سازیم پس باید این کار را انجام دهیم. علاوه بر آن باید از همکاری سایر نهادها همانند داروخانه‌ها، بیمارستان‎ها، نظام روانشناسی کشور و . . . هم استفاده کنیم.

منبع:

تی نیوز

نظر شما درباره پوشش بیمه ای برای خدمات روانپزشکی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.