بیمه‎ها تا حد توان خود باید از بیماری‎هایی که غیر واگیر هستند پیشگیری به عمل آورند و در این راه تمام تلاش خود را بکار گیرند تا به یک نتیجه صحیح برسند.

بیماری‌هایی که غیر واگیر هستند همانند دیابت و فارخون که در حال حاضر دو بیماری اصلی و مهم و عوارض دهنده در جامعه باید پیشگیری شده و یا حداقل بیمه‌ها در مسیر درمان آنها قرار گیرند تا هزینه‌های نهایی از آزمایش تا درمان نیز کاهش پیدا کند. هم وزارت بهداشت و هم بیمه سلامت در این راستا و برای رسیدن به این هدف با ارزش و تأثیرگذار خود تمام تلاش را بکار می‌گیرند. خدماتی که از سوی بیمه‌ها ارائه می‌شود باید هدفمند بوده و در نهایت اثرگذاری داشته و بهینه سازی هم برای آن صورت پذیرد.

بیماری های غیر واگیر و نقش بیمه ها

همکاری نهادها در راستای جلوگیری از ضرر

بیمه‌ها و فعالیت‌هایی که وزارت بهداشت انجام می‌دهد در یک راستا بوده و بنابراین همه آنها یک هدف را دنبال می‌کنند. پس تقابل و تضاد بین آنها می‌تواند شرایط کار را تغییر دهد و تنها ضررهایی را به وجود آورد که این ضررها را نتوان در هیچ صورتی جبران نمود. در حال حاضر بیمه‌ها پولی برای ارتقاء خود ندارند بنابراین نباید از طرح‌هایی استفاده کنیم که ضرر زیادی را به آنها وارد آورد. اما در کنار بهبود این همکاری‌ها یک موضوع بزرگ و مهم پیش رو قرار دارد که آن هم تحریم‌ها خواهد بود.

برانامه‎های مدون برای بیماری‎های غیر واگیر

تحریم‌ها می‌توانند از هر پیشرفتی همانند یک سد جلوگیری کند. زیرا در حوزه درمان تا حدودی به کشورهای دیگر هم وابسته هستیم. به عنوان مثال داروها و تجهیزاتی از کشورهای دیگر به ایران راه یافته‎اند که تحریم‎ها مانع از ادامه همکاری می‎شود. در صورتی که در ایران برای آینده خود و بهبود عملکرد وزارت خانه و بیمه سلامت برای بیماری‎های غیر واگیر برنامه‎ای وجود داشته باشد باید تا حد امکان این برنامه‎ها برای چند بار دیگر بازبینی شوند. برنامه‎ها را به سمتی سوق دهیم که در نهایت سود دهی داشته باشند. اگر عملکرد ایران در این زمینه به خوبی صورت پذیرد در نهایت از سوی سازمان بهداشت جهانی هم مورد تشویق قرار می‌گیرد و کارگاه‌ها از نوع بسیار مفید و آموزش دهنده را در کشور ما برگزار می‌کنند.

بیماری های غیر واگیر و نقش بیمه ها

علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص بیماری‌های غیر واگیر برای افرادی که به عنوان پناهنده در ایران هستند و همچنین کسانی که از افغانستان در کشور ما راه یافته‌اند آموزش‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهد. این آموزش‌ها معمولا در راستای آگاهی و همچنین انجام تست‌های مختلف در رابطه با ابتلا به انواع بیماری‌ها خواهد بود.

نظر شما درباره بیماری های غیر واگیر و نقش بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز