یکی از خدماتی که اخیرا مورد استقبال بیمه‌ای قرار گرفته در رابطه با خدمات فیزیوتراپی می‌باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که خدمات بیمه‌ای می‌توانند از درصد زیادی از هزینه‌ها بکاهند، اما در این رابطه نکته‌ای که حائز اهمیت بوده در خصوص ارائه خدمت در مسیر درست است. یکی از بخش‌هایی که باید مورد پیگیری قرار گیرد و در حقیقت از نظر پزشکی هم ارجاعات زیادی به این رده صورت می‌پذیرد در خصوص خدماتی است که برای فیزیوتراپی به آن توجه می‌شود. برای این منظور هر پزشکی بر اساس وضعیت بیمار خود می‌تواند این تخصص را نیز لازم بداند اما هزینه هر جلسه آن بسیار گران است.

خدمات فیزیوتراپی هم در گروه بیمه قرار می گیرند!

پوشش بیمه برای خدمات فیزیوتراپی

در اکثر بخش‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی می‌توانیم نقش بیمه را پررنگ بدانیم، یعنی در اغلب موارد بیمه کاربرد دارد. حتی بیمه سلامت که نوعی بیمه همگانی بوده هم در این خصوص تمام تلاش خود را بکار گرفته است. اما باز هم این پوشش بیمه‌ای نمی‌تواند نیاز جامعه را پوشش دهد و هنوز هم بخش‌های اصلی آن از پوشش بیمه‌ای خالی هستند.

مراکز تحت پوشش

تعداد مراکزی که خدمات فیزیوتراپی را ارائه می‌دهند کم نیستند، پوشش مربوط به آنها هشت هزار بوده که تقریبا بیشتر از پنجاه درصد آنها هنوز هم فعالیت خود را دارند و از این تعداد هم تقریبا در حدود پنجاه درصد با بیمه‌ها بخصوص بیمه سلامت قرار داد خود را پابرجا نگه داشته‌اند تا مردم از آنها بهره ببرند. اما باز هم جای پیشرفت وجود داشته و تعداد بالایی از این مراکز هنوز هم از بیمه استفاده نمی‌کنند. بر این اساس باید در تلاش بود تا پنجاه درصد باقی مانده هم به این مسیر کشیده شوند.

خدمات فیزیوتراپی هم در گروه بیمه قرار می گیرند!

بیمه سلامت و خدمات فیزیوتراپی

تعداد موارد سرپایی هم به این مراکز بیشتر از حد انتظار بوده و آمارها یک روند تصاعدی از ارائه خدمات فیزیوتراپی را نشان می‌دهند. هزینه‌هایی که برای انواع خدمات ارائه شده نیز در اولویت ما قرار دارد رقم شصت میلیاردی خواهد بود که در نوع خود رقم بالایی است. این هزینه توسط بیمه همگانی بیمه سلامت پرداخت می‌شود. خوشبختانه مراکز از فعالیت خود با بیمه سلامت رضایت کافی را دارند زیرا تمامی هزینه‌ها  و مطالباتی که دارند به راحتی پرداخت خواهد شد.

برخی از خدمات از پوشش بیمه‌ای گریزان هستند که در این رابطه باید رایزنی‌هایی از سوی بیمه سلامت با انجمن مربوط به فیزیوتراپی صورت پذیرد تا در نهایت به یک توافق رسمی برسند. در حال حاضر تنها ماساژ درمانی در این رسته قرار گرفته که امکان تغییر و افزایش تعداد خدمات دور از انتظار ما قرار ندارد.  اما باز هم نمی‎توان به صورت قطعی تعرفه‎هایی را معرفی نمود و سپس از آنها برای چند سال بعد هم استفاده نمود. این احتمال وجود دارد که با تعاملات بیمه‎ای در حدود چهار رده از فعالیت‎های فیزیوتراپی نیز به آن تعلق بگیرد.

نظر شما درباره خدمات فیزیوتراپی در گروه بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز