با برقرار شدن پرونده الکترونیک سلامت، مردم می‎توانند همزمان از چند مزیت بهره مند شوند. علاوه بر این خدماتی را با استفاده از گوشی تلفن همراه خود انجام دهند.

نحوه کار در پرونده الکترونیک سلامت

بررسی‎ها حاکی از آن است که امکان استفاده از پرونده الکترونیک سلامت بر روی انواع گوشی‎ها وجود دارد. این کار می‎تواند یک تغییر بسیار بزرگی را در پیش داشته باشد. به دلیل در دسترس بودن گوشی‎های همراه برای تمامی افراد در سریع ترین زمان ممکن می‎توانید کارهای خود را انجام دهید. پرونده الکترونیک سلامت پرونده‎ای است که برای تمامی افراد متمایل قابل استفاده خواهد بود. در این نسخه شما می‎توانید اطلاعات اولیه خود را به ثبت برسانید و در نتیجه پرونده سلامت خود را تشکیل دهید در پایان از خدماتی که برای شما در دسترس قرار دارد بهره ببرید که اغلب این خدمات از نوع درمانی خواهند بود.

پرونده الکترونیک سلامت راه اندازی می شود!

در صورتی که شما بتوانید اطلاعات خود را به ثبت برسانید این اطلاعات به صورت محرمانه باقی خواهد ماند و به صورت مستقیم برای پزشک مورد نظر ارسال خواهد شد. اما بغیر از پزشک فرد دیگری قابلیت استفاده از آن را ندارد. در چنین شرایطی عدالت در زمینه سلامتی برقرار می‎شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و مشکلات مربوط به سلامتی خود را از این طریق برطرف نمایند. وزارت بهداشت بر روی نسخه الکترونیک تأکید بسیاری دارد تا تمامی پزشکان از طریق به فعالیت بپردازند.

کدینگ در پرونده الکترونیک سلامت

در چنین شرایطی که همه چیزها از طریق الکترونیک وارد می‎شوند، کدینگ معنای خاصی پیدا می‎کند که در نتیجه باید به داروخانه‎ها انواع مطب‎هایی که به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند و همچنین بیمه‎ها این ارتباط هماهنگ برقرار بشود. داروهایی که فرد مصرف می‎کند باید با استفاده از کد دستوری خاصی وارد شود. علاوه بر نحوه تجویز، میزان داروی مورد نیاز به صورت الکترونیک برای فرد بر اساس نوع بیماری که دارد نیز تأیید خواهد شد. علاوه بر آن بر اساس شماره تلفن اطلاعات مربوط به شخص در خصوص نحوه مصرف آن نیز به اطلاع وی خواهد رسید. در این صورت ارسال کردن دارو هم به سیستم فعلی می‎پیوندد.

پرونده الکترونیک سلامت راه اندازی می شود!

نوبت دهی در پرونده الکترونیک سلامت

حتی در راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت به صورت سیستمی به این موضوع هم اشاره شد که در این صورت امکان نوبت گیری هم برای شخص مورد نظر فراهم شود. یعنی دیگر نیازی نیست که در صف‌های طولانی قرار گیرید یا این که زمان زیادی را صرف زنگ زدن به شماره‌ها کنید. از طریق سیستم نوبت دهی رایگانی که برقرار شده این امکان وجود دارد. در خصوص وزارت بهداشت سامانه‌های متعددی وجود دارد که در نتیجه باید یکپارچگی بین آنها صورت پذیرد تا در نهایت از گسستگی بیرون آید.

منبع:

تی نیوز

نظر شما درباره راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.