بیماران هموفیلی از جمله بدترین انواع بیماران برای بیماری‌های خاص هستند که مشکلات مربوط به بیمه آنها باید به روش‌های فعلی حل شود.

تهیه دارو برای بیمارانی که هموفیلی هستند به راحتی امکان پذیر نیست. هر بیماری برای دریافت داروی خود در زمان تعیین شده باید از شرایط موجود نهایت استفاده را کند، در حالی که اگر این فرد مشکلاتی را در پرونده خود داشته باشد قطعا به آسانی حل نخواهد شد. نقص در هر پرونده می‎تواند با ندادن دارو هم همراه باشد اما در حال حاضر خدمات ویژه برای اولین بار در افراد داده می‎شود اما پس از آن دیگر خدمتی ارائه نمی‎شود.

بیماران هموفیلی چگونه دارو تهیه می کنند؟

لزوم صحت اطلاعات برای پرونده بیماران هموفیلی

یعنی در اولین باری که شما با پرونده ناقص برای دریافت دارو مراجعه کنید دارو را به شما می‎دهند، اما در زمان بعدی این دارو داده نمی‌شود و در نتیجه باید نقص‌های موجود در پرونده خود را به سرعت برطرف کنید تا در نهایت بتوانید دارو را دریافت کنید. تشکیل دادن پرونده می‌تواند به معنای تأیید بیماری فرد باشد، اما در واقع باید تمامی اطلاعات به خوبی تکمیل گردد. به عنوان مثال صحت داشتن آدرس، اطرافیان در تماس، بیمه و . . . . برای دریافت دارو بسیار اهمیت دارند.

تمدید که برای بیمه در این افراد وجود دارد در هر سال اتفاق می‌افتد، بنابراین تمامی اطلاعات هویتی و بیماری و . . .در همان سال باید به خوبی چک شود تا صحت آنها نیز به تأیید نهایی برسد. اما در برخی از مواقع ممکن است که فرد نتواند، این نتوانستن می‌تواند با قطع دارو هم همراه شود . زیرا در همان سال باید اطلاعات درون پرونده‌ای خود را هم اصلاح کند، این پرونده همانند یک شناسنامه از ارزش بالایی برخوردار است و در صورت وجود حتی یک نقص کوچک هم نمی‌توان از آن گذشت.

بیماران هموفیلی چگونه دارو تهیه می کنند؟

نقش بیمه سلامت در روند درمان

بنابراین بیماران هموفیلی و خانواده آنها هم باید این شرایط را درک کنند و هرچه سریع‌تر برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند تا با مشکلی در دریافت خدمت مواجه نشوند. برای تأیید اطلاعات فرد در داخل پرونده باید در سریع‌ترین زمان ممکن علاوه بر اطلاعات اولیه باید عکس‌ها، آزمایشات و تأیید نهایی آنها را در داخل پرونده قرار دهند تا بتوانند از خدمت لازم برخوردار شوند. بیمه سلامت در مرحله بعد هم دارو و هم خدماتی برای شیمی درمانی و . .. را در ازای این شروط انجام می‌دهد. اگر مدارک با کوچکترین نقصی همراه شوند در تکمیل اطلاعات بیمه‌ای و ارائه فاکتور مشکلاتی دیده می‌شود که حل آنها با توجه به بیماری فرد کار ساده‌ای نیست.

نظر شما درباره بیماران هموفیلی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز