برخی از داروها وجود دارند که در زمره ی داروها برای افرادی مورد استفاده قرار دارند که پیوند اعضاء انجام می دهند که گویا حواله آنها به صورت الکترونیکی صادر می گردد.

در کشو ما متأسفانه افراد بسیار زیادی وجود دارند که از نظر فعالیت مربوط به یک عضو در رنج هستند، زیرا اعضایی که دارند به خوبی فعالیت نمی‎کنند و باید چاره‎ای برای آنها اندیشیده شود. این طرح اخیرا منتشر شده و به عنوان یکی از جدیدترین طرح‎هایی است که وزارت خانه باید از آن حمایت لازم را انجام دهد. این روش می‎تواند دادن داروهای این گروه از افراد را راحت‎تر از گذشته کند.

حواله ای شدن داروهای پیوند اعضاء در ایران

حمایت از بیماران پیوندی

ما باید از بیمارانی که منتظر پیوند عضو هستند حمایت‎های لازم را انجام دهیم و آنها را در این شرایط تنها نگذاریم. بیشترین درصد از داروهای مورد نیازی که برای بیماران پیوند اعضاء نیاز است از سوی وزارت خانه به خوبی تأمین شده‎اند و تنها درصد کمی از آن باقی مانده که با وجود تحریم‎ها به آنها هم رسیدگی خواهد شد تا بتوان به نتیجه نهایی رسید. حتی بر اساس حمایت‎هایی که وجود دارد درصدی از این داروها باید رایگان باشند اما درصد دیگر هم تا حدود نود درصد با بیمه پرداخت می‎شوند که خود از مزایای بسیار خوب آنها به شمار می‎رود.

تاکنون طرحی با نام صدور حواله الکترونیکی برای داروهای پیوند اعضاء در ایران وجود نداشت اما حالا با کمک‎های پی در پی به خوبی می‎توانیم این کار را انجام دهیم. این موضوع نیازمند استفاده از زیرساخت‎های لازم خواهد بود که یکی از آنها زیرساخت‎های الکترونیکی می‎باشد. از اجرای این طرح حدود پنج ماه است که می‎گذرد و نتیجه مطلوبی را در پی داشته است. در واقع می‎توانیم به این نکته اشاره نماییم که با توجه به غیر بومی بودن اغلب داروها این چنین حواله‎هایی می‎تواند گره از کار باز کند و نظم خاصی را به آن ببخشد.

حواله ای شدن داروهای پیوند اعضاء در ایران

در این صورت بیمارانی که با مشکلات مختلف حرکتی و داخلی در بدن خود مواجه هستند به آسانی می‎توانند بدون آنکه برای تأیید شدن داروهای خود از این سو به آن سو بروند کارهای اولیه را انجام دهند. این حواله الکترونیکی داروی پیوند اعضاء برای آن فرد توسط نزدیک‎ترین داروخانه انجام خواهد شد، زیرا تمامی داروخانه‎ها به این سیستم الکترونیکی متصل هستند. بنابراین نیازی نیست تا برای هر بار دریافت دارو از این تأییدیه کمک بگیرند.

نظر شما درباره حواله ای شدن داروهای پیوند اعضاء در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز