خدماتی که برای بهبود وضعیت سلامتی یک فرد در نظر گرفته می‎شود تنها برای درمان نیست، بلکه درصدی از آن به حالت مشاوره اختصاص دارد.

همیشه در رابطه با اتفاقات مختلف شرایط درمانی نمی‎تواند به بهبود وضعیت فرد کمک کند، بلکه در کنار آن برای بازگشت دوباره فرد باید شرایطی از نوع مشاوره ای هم برای او وضع گردد تا در نتیجه بتواند به شرایط ایده آل خود برسد. مثلا می‌توانیم به این نکته توجه داشته باشیم که در خصوص بیماری‌های روانی نقش مشاوره بیشتر به چشم می‌خورد و مورد اهمیت واقع می‌شود تا در شرایط مختلف دیگر.

مشاوره ها هم باید در بیمه ادغام شوند!

لزوم اجبار در مشاوره

به عنوان مثال در رابطه با جوانان مسئله‌ای که در شرایط امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود ازدواج‌ها هستند. اگر ازدواج‌ها در شرایطی اتفاق افتد که فرد دوست ندارد و به نوعی ازدواج او به حالت اجباری باشد، پس از مدتی به طلاق ختم می‌شود. پیش از ازدواج کلاس‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود که به عنوان کلاس‌های مشاوره‌ای بوده و جوانان می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مشاور مطح نموده وبه حل آنها بپردازند. حتی برخی از مواقع از این ازدواج‌های اجباری با استفاده از مشاوره‌های خوب جلوگیری به عمل می‎آید.

با وجود آنکه تمامی این برنامه‌‎‎های مشاوره‎ای از سوی اساتید مجرب به حالت کاملا رایگان انجام می‎شود اما متأسفانه می‎توان گفت که استقبال تا اندازه‎ای که در نظر داریم خوب نیست و جوانان از آن بهره لازم را نمی‎برند. از سوی دولت و مسئولین زیرساخت لازم فراهم شده اما استقبال بسیار پایین تر از حد تصور ماست.

مشاوره ها هم باید در بیمه ادغام شوند!

در مواقعی که بیمه این مشاوره ها را از حالت رایگان خارج کند و به نوعی اجباری کند و هزینه‎ای هم بابت آن از فرد دریافت شود قطعا از سوی فرد از ارج و قرب بیشتری برخوردار خواهد بود. حتما باید از اهرم اجبار برای چنین مشاروه‎هایی کمک گرفته شود. بیمه‎ها می‎توانند با پوشش خود شرایط بهتری را برای استفاده جوانان به وجود آورند. ازدواج مسئله‎ای بسیار مهم در بین جوانان بوده که نیازمند مشاوره‎ها پیش و پس از آن هستند. جزئیاتی از زندگی وجود دارند که تنها با کسب مهارت‎ها می‎‌توان از پس آن برآمد.

نظر شما درباره ادغام مشاوره ها در بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهرنیوز