در واقع فیزیوتراپی یکی از خدمات بسیار مهم برای بازیابی توانایی بدن جهت عملکرد روتین خود می باشد ، در صورتی که حتی یک عضو با مشکل مواجه شود بر روی کل بدن ما تأثیر گذار است.

سلامتی زمانی اهمیت اصلی خود را به ما نشان می دهد که حتی برای یک ساعت درد را تحمل کنیم. درد می تواند در هر نقطه ای از بدن رخ دهد ، به عنوان مثال یکی از شایع ترین قسمت های بدن که درد ناشی از آن و ناتوانی اش می تواند تأثیر منفی را بر روی عملکرد ما بر جای بگذارد پاها هستند. پاها در سنین پیری دردهای وحشتناکی دارد که فرد از راه رفتن صرف نظر می کند و دوست دارد تا برای ماه ها در خانه باشد و از خانه اش بیرون رود.

بیمه ها و مشکلات مربوط به هزینه های فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از روش های به دست آوردن دوباره توانایی اعضای بدن می باشد ، روشی درمانی که تهاجمی نبوده اما با روش های متنوع می توانیم عملکرد طبیعی را به عضو مربوطه باز گردانیم. اکثر مواقع سکته های مغزی عوارضی همانند بی حرکت شدن یک سمت از بدن بخصوص دست و پا و صورت به دنبال  دارند که برای درمان آنها حتما باید به پزشک مراجعه کنید.  هزینه های مربوط به فیزیوتراپی بسیار بالا است ، اما متأسفانه پوشش بیمه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

هزینه های مربوط به تعرفه فیزیوتراپی از نظر مراجع مربوطه بسیار بالا درنظر گرفته می شود. این خدمات در اکثر مواقع در مطب های خصوصی و در برخی از مواقع در بیمارستان ها و مراکز دولتی ارائه می شود. تعرفه مربوط به این فعالیت معمولا جلسه ای محاسبه شده و دریافت  می گردد. بیمه ها قرارداد لازم را می بندند اما برای پرداخت هزینه های بیمه ای  با مشکلاتی مواجه هستند.

بیمه ها و مشکلات مربوط به هزینه های فیزیوتراپی

معمولا خدماتی از این نوع توسط بیمه پوشش داده نمی شود. از نظر افزایش هزینه ها در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش اندکی داشته  اما در هر صورت نسبت به سایر بیمه ها از توانایی لازم برخوردار نیست. هزینه ها باید به صورت خصوصی توسط مردم پرداخت شود که امکان بازشگت این پول وجود ندارد. علاوه بر آن برخی از خانواده ها حتی توانایی پرداخت آن را ندارند.

اگر جدال بر سر قیمت های فعلی  و خدمات بین بیمه ها و فیزیزوتراپیست ها ادامه یابد در نهایت موجب کاهش سطح سلامتی مردم  در مرکز خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه ها و مشکلات مربوط به هزینه های فیزیوتراپی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز