شاید  تاکنون با نام اینشورتک آشنا شده باشید اما هیچ اطلاعات دقیقی از آن در دست شما موجود نباشد که در این رابطه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

اینشورتک ها معمولا در زمینه ی بانکی و بیمه ای کاربرد فراوانی دارند و در نهایت می توان گفت که با وجود آنها انواع ریسک های موجود در این دو رشته ی کاری کاهش چشمگیری دارد ، زیرا انواع پایش ها در این رابطه صورت می پذیرد. در اینشورتک ها می توان گفت که یک نوع نوآوری هایی از نوع فناوری صورت می پذیرد که با استفاده از آنها می توان ارائه خدمت بهتری را انجام داد.

یکی از تحولات بیمه ای اینشورتک است!

سیستمی که می تواند اینشورتک را نیز مورد بررسی خود قرار داده و به صورت کاملا موشکافانه نیز بررسی ها را پیگیری نماید با استفاده از هوش مصنوعی ، همچنین اینترنت اشیاء ، علاوه بر آن داده هایی کلان خواهد بود. هر مشتری با توجه به شرایطی که دارد می تواند خدماتی با کیفیت بهتر را در اختیار داشته باشد که خوشبختانه یا متأسفانه در حال حاضر به خوبی سایر کشورها این طرح اجرا نمی شود و نیازمند گذشت زمان خواهد بود. هر نیازی که یک مشتری دارد و همچنین کم شدن میزان  ریسک از دست دادن سرمایه از بزرگ ترین مزایای آن به شمار می رود.  در نهایت اینشورتک می تواند این اطلاعات را به شرکت های بیمه ای بدهد تا آنها از تک تک آنها برای بهبود عملکردشان نیز کمک بگیرند.

مثلا یکی از کاربردهای اینشورتک را می توان در خصوص بیمه بدنه در نظر داشت. بیمه بدنه بیمه ای کاربردی است که ارتباط مستقیمی با فعالیت های خود فرد دارد. به عنوان مثال  در این بیمه سنی که فرد دارد ، تعداد تصادفات ، شدت آنها ، میزان  تخلفات ، مکانی که هر روز از آن در گذر است ، سرعتی که در روز از آن بهره می برد به صورت کاملا میانگین و . . . از امکانات آن به شمار می رود.

یکی از تحولات بیمه ای اینشورتک است!

رفته رفته با اهمیت اینشورتک در هر کشوری بیشتر آشنا می شویم و می توان گفت که تا سال های آتی جایگزین بسیاری از امور قرار می گیرد. همین عامل خود می تواند نقش به سزایی را در بهبود وضعیت بیمه و هدفمند شدن آن ایاف کند. در این نوع فناوری فردی که ریسک بالایی برای استفاده از بیمه در خطرات دارد باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند ، اما در مقابل فردی که چنین خطری را دنبال نمی کند حق بیمه کمتر پرداخت خواهد کرد و این موضوع به نوعی می تواند به صورت غیرمستقیم در مدیریت هزینه ها داشته باشد.

نظر شما درباره تحولات بیمه ای با اینشورتک چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز