بیماری اعتیاد در کشور ما روز به روز در حال گسترش است و متأسفانه کاری هم برای کاهش این میزان از ابتلا صورت نمی پذیرد. اما بیمه سلامت هم از کار خود کناره گیری می کند.

اعتیاد می تواند یک خانواده را نابود کند. فردی که به عنوان سرپرست خانوار به چنین بیماری مبتلا می شود تنها در پی به دست آوردن مواد لازم برای گذران زندگی خود خواهد بود. به چنین ترتیبی می توانیم بگوییم که اگر برای او شرایطی جهت ترک فراهم نشود قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد که از بین بردن و درمان آنها می تواند به چند سال بعد ختم شود. این نشان دهنده مهم بودن و عمق فاجعه ای است که برای یک خانواده رخ خواهد داد.

درمان اعتیاد خارج از بیمه سلامت

یک فردی که دارای اعتیاد است معمولا در ابتدای بیماری خود اعضای خانواده را می شناسد و به وظایف خود هرچند جزئی اما رسیدگی می کند. اما رفته رفته که بیماری او با پیشرفت هایی مواجه می شود در نهایت نمی تواند خود را کنترل کند . آسیب به اعضای خانواده در اوج عصبانیت ناشی از عدم مصرف مواد ، همچنین فروش وسایل درون منزل برای تأمین مواد از جمله شایع ترین رفتارهایی است که از این افراد دیده خواهد شد.

در سال های پیش رسیدگی به بیماری اعتیاد با برنامه تر و همچنین اصولی تر بود. در نتیجه می توان گفت که شرایط ایده آل تری برای افراد وجود داشت . اما می توانیم به این موضوع اشاره نماییم که در سال های اخیر با توجه به کاهش بودجه ها و . . . همان رسیدگی های جزئی هم با مشکلاتی مواجه شدند. هم اکنون بیمه سلامت رسیدگی به امور درمانی و حتی بستری های برای ترک اعتیاد را هم تقبل نمی کند و قصد دارد تا آن را به دستگاه دیگری واگذار نماید ، زیرا از نظر آنها شرایط بودجه ای کفایت این میزان از هزینه ها و همچنین هماهنگی های لازم را ندارد.

درمان اعتیاد خارج از بیمه سلامت

خوشبختانه این اعتبارات به صورت کامل حذف نشده اند اما می توان گفت که درصدی از آنها کاسته شده و این که آیا با همان کیفیت سابق در جایی دیگر یعنی در دستگاهی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر سوالی است که هنوز نمی توان به آن پاسخ مناسب داد.

در گذشته منعقد کننده قرار داد بیمه ای توسط بیمه سلامت بود اما حالا بیمه سلامت این قرارداد را با مراکز ارائه دهنده خدمت در هر وضعیتی چه بستری یا چه سرپایی و همچنین در بخش های مختلف و . . . منعقد نمی کند و باید دستگاه دیگری این وظیفه ی خطیر را برعهده گیرد.

نظر شما درباره درمان اعتیاد خارج از بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تسنیم نیوز