برخی از افراد در ایران هستند که از جنسیت خود رضایتی ندارند و در نتیجه تمایل دارند تا عمل هایی که مربوط به اختلال هویت جنسی است را انجام دهند.

جراحی های از این قبیل می تواند گسترده باشد و در نتیجه با توجه به فردی که این عمل حساس را برعهده می گیرد شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین هزینه های چنین عمل هایی هم بیشتر از حد تصور ماست و در نتیجه می توانیم بگوییم که باید به نوعی از نظر هزینه ای کنترل شوند و توسط بیمه ها نیز پوشش دده شوند زیرا در حالت عادی نمی توان با مبالغ جزئی به آنها پرداخت و عملا مشکلات بیشتری وجود دارد.

بیمه شدن جراحی اختلال هویت جنسی در ایران

خبر خوش در راین رابطه یعنی در خصوص عمل های جراحی مربوط به جراحی های اختلال هویت جنسی به این موضوع باز می گردد که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. در نتیجه از این منظر برای ما از ارزش بالایی برخوردار است. بیمه ها می توانند درصدی از این پول ها را پرداخت نمایند . تعداد این افراد هم با توجه به تخمین های زده شده کم نیست و در حد بالایی یعنی در حدود ده تا دوازده هزار نفر گزارش می شوند که خود عدد و رقم بالایی است.

از سوی افرادی که چنین جراحی هایی را انجام می دهند یکی از اتفاقات بسیار مهم این است که باید در ابتدا مشاوره های لازم نیز داده شود. مشاوره ها کاربردی و راهنمایی کننده باشند تا مشکلی برای فردی پیش نیاید. خدمات می تواند هم از نوع مشاوره ای و هم از نوع درمانی باشند. یعنی بیمه ها هم هزینه های مشاوره و هم درمان را برعهده بگیرند تا در نهایت این پروسه قابل تأمل تر شود.

شاید برخی از ما چنین افرادی را به تمسخر بگیریم در حالی که این مشکل در دست خود افراد نیست و به صورت روحی تحت تأثیر  قرار دارند و تا زمانی که این اختلال هویت جنسی در آنها به پایان نرسد نمی توانند آرام باشند و به زندگی خود ادامه دهند. حتی می توانیم بگوییم که این مشکل در زندگی روزمره آنها هم از تأثیر منفی قابل توجهی برخوردار می باشد.

بیمه شدن جراحی اختلال هویت جنسی در ایران

نباید بیمه ها چنین عمل بزرگ جراحی را در زمره ی اعمال زیبایی قرار دهند زیرا پروسه ی مربوط به این عمل و حتی عوارض پس از آن کاملا متفاوت خواهد بود. اما سازمان بیمه سلامت در این خصوص توضیح می دهد که در ابتدا باید مجوزهایی برای این عمل صادر شود و فرد با داشتن این مجوزها می تواند از مشاوره و خدمات بیمه ای خوبی برخوردار شود.

نظر شما درباره بیمه شدن جراحی اختلال هویت جنسی در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز