بیمه خبرنگاری در زمره ی بیمه هایی قرار دارد که یک فرد متعهد به کار خبرنگاری حتما باید از آن بهره ببرد. البته دریافت چنین بیمه ای با تغییرات متنوعی همراه می باشد.

از بین مشاغل سخت و طاقت فرسایی که وجود دارد یکی از سخت ترین و شاید تهدیدآمیزترین مشاغل موجود بیمه خبرنگاری است. بیمه خبرنگاری معمولا در بین انواع پوشش های بیمه ای قرار دارد که برای استفاده از آن نیازمند زمان طولانی هستیم و علاوه بر آن به این موضوع هم باید توجه شود که پیگیری های مسئولین بسیار کم است. کسانی که در حال حاضر به عنوان خبرنگار در حال فعالیت هستند معمولا از نظر شغلی امنیت لازم را ندارند و بیمه آنها تأمین نمی شود.

بیمه خبرنگاری چه شرایطی دارد؟

شاید به ظاهر شغل خبرنگاری شغلی آسان و جذاب باشد اما در واقع این چنین نیست و تمام کسانی که در چنین مشاغلی مشغول به کار هستند معمولا از محدودیت ها ، خطرات و از کم بودن مزایای مربوط به شغل خود نیز خبر می دهند. هر شغلی که هم اکنون وجود دارد از امنیت بالایی برخوردار نیست مگر آنکه پوشش بیمه ای برای آن تأمین شود. دولت برای این موضوع باید با فراهم آمدن زیرساخت های لازم به کمک این افراد بشتابد.

خبرنگاران هم همانند سایر افراد باید این توانایی را داشته باشند که پس از اتمام چندین سال خدمت صادقانه خود و تأمین انواع خبرهای مختلف در زمینه های گوناگون با مزایایی همچون حقوق بازنشستگی یا از کارافتادگی ، درمان و . . . همراه شوند. این ساده ترین راهی است که می توان از کار سخت این افراد قدردانی لازم را انجام داد.

بیمه خبرنگاری چه شرایطی دارد؟

برای اینکه بتوانیم تغییرات خوبی را به وجود آوریم نیاز داریم تا بیمه خبرنگاران را راه اندازی نماییم. از سوی فعالان این بخش راه های متنوعی ارائه می شود که البته عملی بودن آنها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و برای هریک از آنها نیاز است تا بودجه لازم هم تأمین شود.

در خصوص بیمه خبرنگاری بیمه مربوط به آن در حدود دویست و نوزده هزار تومان می باشد که تنها نیم درصد از آن از سوی بیمه حرفه خبرنگاری نیز پرداخت خواهد شد.  زیرا این بیمه در بین انواع بیمه های کاری جای ندارد و از نوع آزاد محسوب می شود. این سامانه samt.tamin.ir نام دارد.

یکی از مهم ترین خصوصیات چنین بیمه ای این موضوع است که در صورت پرداخت نکردن حتی یک ماه از این بیمه ، بیمه مربوط به این افراد کاملا قطع می شود. بنابراین بهتر است که پرداخت ها منظم باشند و در زمان اصلی خود پرداخت گردند تا بتوان از مزایای بعدی آن نیز استفاده شود.

نظر شما درباره بیمه خبرنگاری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

  منبع:

تی نیوز