در حال حاضر آمارها به ما نشان می دهند که یکی از موضوعات بسیار مهم افزایش تعداد افراد مبتلا به اختلالات روانی خواهد بود که این رقم در آنها به بیست و یک میلیون نیز می رسد.

اختلالات روانی در زمره ی اختلالات بسیار شایعی وجود دارد که می توان آن را نمونه بارزی از مشکلات در زندگی روزمره و حتی فروپاشی زندگی دانست. بر همین اساس به دلیل افزایش تعداد افراد مبتلا نیاز است تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم در خصوص بیماری اعصاب و روان تجدیدنظری داشته باشیم و در نهایت بیمه ای را برای این بیماری نیز در نظر بگیریم. بیمارستان ها باید به این تخصص مجهز باشند و داروهای لازم برای این افراد نیز تعیین گردد.

نقش بیمه ها در مراقبت از بیماران دارای اختلالات روانی

فردی که از نظر روانی به اختلال هایی دچار باشد همواره این نکته را در نظر دارد که بتواند در سریع ترین زمان ممکن خود را در جامعه به نحوی از بین برده و از حضور در جوامع نیز فرار می کند. او دوست دارد تا گوشه نشین شود و در نهایت می توان گفت که این گوشه نشینی می توان لطمه ای جبران ناپذیر را به او وارد آورد. بیماران اعصاب و روان باید به نحو احسن درک شوند در غیر این صورت در هر لحظه با یک پدیده عجیب مواجه خواهیم شد.

آسیب هایی که این افراد به خانواده های خود وارد می آورند می تواند لحظه به لحظه نیز بدتر از قبل شود و در نهایت به بروز عوارض حاد نیز منجربه شده و حتی به مرگ هم منتج شود.  اغلب خانواده های این افراد درگیر بیماری هستند و از آن رنج می برند زیرا نمی توانند آن را کنترل نمایند و باید هزینه های زیادی را بابت آسیب های ناشی از این افراد و همچنین بابت پرستاری از آنها پرداخت نمایند. حالا خانواده ای که این بیمار روانی به عنوان سرپرست آن معرفی می شود تا چه اندازه می تواند رنج و ناراحتی را تحمل کند؟

ابتلا به بیماری های مربوط به سیستم اعصاب و روان می تواند در درجه بندی های متنوعی نیز رخ دهد. برخی بیشتر از حد معمول و برخی هم کمتر از حد معمول این اختلال را نشان می دهند. اغلب این اختلال ها که در بیشترین حالت می توان به افسردگی اشاره داشت برای خانم ها رخ خواهد دارد و در آقایان در حدود ده درصد پایین تر است.

نقش بیمه ها در مراقبت از بیماران دارای اختلالات روانی

بنابراین در کنار توجه به سایر بیماری های روانی اعم از بیماری های قلبی عروقی ، انواع سکته ها و . . .بهتر است تا ما این موضوع را هم که اکنون در بین جوانان و کودکان با شدت بیشتری در حال وقوع است مورد بررسی قرار دهیم و نقش بیمه ها را در همیاری با این افراد و همچنین تجهیز بیمارستان های تخصصی برای ارائه خدمات را جدی بدانیم.

نظر شما درباره نقش بیمه ها در مراقبت از بیماران دارای اختلالات روانی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز