در روستاها وجود بیمه ها نیز می تواند از بسیاری مشکلات پیشگیری نماید و هزینه های درمانی این قشر را نیز بسیار کاهش دهد ، بنابراین تأثیر فوق العاده ای برای زندگی آنها دارد.

تعداد افراد بیمه شه نیز روز به روز در حال گسترش هستند ، در واقع می توان گفت که این تعداد ازدرصد بسیار پایین به بالا تغییر یافته است. در حال حاضر بیشتر از دو میلیون نفر و علاوه بر آن بیست هزار نفر هم وجود دارند که در روستاها می توانند از بیمه استفاده کنند و بیمه برای آنها فعال شده است. روستاها و روستاییان در زمره ی آسیب پذیرترین قشرها قرار دارند زیرا شرایط زندگی آنها و نبود امکانات کافی می تواند بر این سختی ها بیافزاید.

بیمه ها در روستاها پیشرفت خواهند کرد!

مثلا اگر یک مشکل جسمی برای یکی از روستاییان پیش بیاید که نیازمند مراجعه به پزشک باشد باید در ابتدا به خانه بهداشت رجوع کنند و ارجاع را از طریق پزشک روستایی خود دریافت نمایند تا هزینه های مربوط به آنها نیز بسیار کاهش یابد در غیر این صورت باید هزینه های چند برابری نیز پرداخت شود. حالا بیمه های گسترده ای برای روستاییان آماده خدمت رسانی هستند که از سوی بیمه مرکزی تأیید شده اند و می توانند سرعت را در فرایند های بیمه ای نیز به معنی واقعی تغییر دهند.

خانوارهایی که در روستاها زندگی می کنند و از شرایط خوبی برای زندگی خود برخوردار نیستند توسط طرح های متنوع بیمه ای مربوط به بیمه مرکزی نیز هدایت می شوند و در نهایت می توان گفت که توسط بیمه برکت این افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در نهایت می توانند از مزایای بیمه ای بی شماری استفاده کنند که هزینه درمان و معیشتی را در آنها کاهش دهد.

بیمه ها در روستاها پیشرفت خواهند کرد!

از نظر درآمدی در روستاها می توان رقم درآمدی مربوط به آنها را دقیقا نصف درآمد مربوط به شهرنشین ها دانست. اما برای درمان در صورتی که از بیمه روستایی برخوردار نباشند باید هزینه های چند برابری را پرداخت کنند. اکثر شغل هایی هم که در روستاها کاربرد دارد با درآمد پایین است و یک فرد روستایی نمی تواند با هزینه های بسیار بالای امروز جای خود را تغییر دهد و تنها برای کار به شهر آید و دوباره به روستا باز گردد زیرا هزینه های رفت و آمد هم بسیار بالا خواهد بود.

یکی از بیمه هایی که به کشاورزان نیز توصیه می شود بیمه مربوط به محصولات آنها خواهد بود ، در زمانی که محصولات بیمه باشند اگر هر مشکلی برای آنها به وجود آید می توان در سریع ترین زمان ممکن مشکل را نیز برطرف نمود و با بیمه خسارت های وارده را جبران کرد. متأسفانه هنوز هم درصد زیادی از روستاییان از بیمه برخوردار نبودند.

نظر شما درباره پیشرفت بیمه ها در روستاها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز