یکی از مشکلاتی که ما در خصوص سیل نیز با آن مواجه خواهیم شد بیکار شدن کارگران است که باید به صورت روزمزد فعالیت کنند و بیمه آنها نیز بر همین اساس مقرر خواهد شد.

بیمه کارگران می‎تواند به شرایط متنوعی بستگی داشته باشد. در حقیقت برای برخی از آنها شرایط فرق دارد. برخی در ابتدای قرارداد خود برای بیمه شدن این شرط را داشته‎اند که در صورت کار کردن می‎توانند از این مزایا بهره مند شوند و در غیر این صورت توانایی استفاده نخواهند داشت. بنابراین می‎توان این انتظار را داشت که در واقع یکی از اتفاقات بسیار مهم رخ داده و حالا این کارگران نیز به سرعت از کار بیکار شده‎اند و تکلیف بیمه آنها هم مشخص نیست.

بیمه بیکاری و مقرر شدن آن برای کارگران بیکار شده!

شاید از نظر بسیاری از ما بهترین شغل در شرایط فعلی وجود یک کار نیمه وقت باشد که بتوان به آسانی آن را انجام داد و روزانه مزد خود را دریافت نمود و از این طریق می‎توان به این نکته نیز اظهار داشت که این شرایط می‎تواند بسیار خوب باشد، اما در واقع باید همواره این نکته را نیز مدنظر خود قرار دهیم که چنین حوادث طبیعی می‎توانند بر روی روند کاری این افراد نیز اثرات منفی خود را برجای بگذارند. این کارگران در حال حاضر در استان‎های گلستان و مازندران با خیال آسوده خواهند بود و به دلیل سیلی که هم اکنون در شیراز هم برقرار شده این موضوع باید از سوی مسئولان نیز بررسی شود تا برای این کارگران هم شرایط خوبی تصویب شود.

سیل شرایط بد و وحشتناکی را به وجود می‎آورد، در حقیقت می‎توان گفت که وحشت ناشی از جاری شدن سیل می‎تواند شرایط زندگی عادی را برهم بزند. از دست رفتن تمامی سرمایه‎های زندگی اعم از ماشین و خانه در این شرایط بد اقتصادی ضرر را بیشتر خواهد کرد. در این شرایط جاری کنونی دولت از نظر اقتصادی توانایی مدیریت کردن این شرایط را ندارد، بنابراین باید کمک‎هایی از سوی هموطنان ما نیز انجام شود.

بیمه بیکاری و مقرر شدن آن برای کارگران بیکار شده!

به دلیل تأکیدهایی که از سوی وزارتخانه‎ها نیز انجام شده، یکی از مهمترین اتفاقات موجود در واقع همکاری سایر استان‎ها برای رساندن خدمات به استان‎های همجوار آسیب دیده خواهد بود، تا در نهایت بتوان نیازهایی که وجود دارد را نیز برطرف نمود. در حال حاضر شرایط کارگران فصلی و روزمرد از نظر تأمین مخارج زندگی بسیار نامناسب است، تنها توانایی کمک برای بیمه آنها است تا از بین نرود و سابقه آنها حتی بدون کار  نیز باقی بماند. بنابراین باید کمک‎های لازم برای آنها هم نیز انجام شود.

برخی از بنگاه‎هایی که از نظر اقتصادی نیز فعالیت داشته‎‏اند در شرایط فعلی خسارت‎های بیشتریگریبان گیرشان شده است، بنابراین آنها هم باید روند لازم را طی کنند تا بتوانند از این مزایا بهره‎مند شوند. همچنین باید منتظر باشند تا مجوزهای ضروری نیز برای آنها تعیین شود.

نظر شما درباره بیمه بیکاری و مقرر شدن آن برای کارگران بیکار چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز