کمک‎هایی که از سوی کمیته امداد در حال انجام شدن است می‎تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا با وجود تمام کاستی‎های موجود، این جریان در حال انجام است.

کمیته امداد یکی از نهادهایی خواهد بود که با وجود کاستی‎های زیادی که در هزینه‎ها دارد توانسته کمک‎هایی را نیز اعمال نماید. این کمک‎ها در حقیقت می‎توانند به خوبی شرایط را برای تغییر مهیا نمایند. در واقع سیل موجب شده تا خسارت‎های بسیار بزرگی نیز به منازل و . . . وارد شود. این بخش که به صورت دولتی نیز حمایت می‎شود تنها از نظر مالی نمی‎تواند تغییرات را در وضعیت مناطق سیل زده به وجود آورد، در واقع این نهاد می‎تواند همواره با استفاده از پخش سبد کالا و . . . کمک‎هایی را انجام دهد.

سیل زده های شمال از سوی کمیته امداد کمک دریافت نموده اند!

البته کمک‎هایی که از سوی کمیته امداد نیز انجام می‎شود به افرادی اختصاص داده می‏‎شود که به عنوان مددجو عضو کمیته امداد هستند و در واقع در این مناطق سیل زده نیز تحت شرایط نامناسبی قرار دارند. این سیل در استان‎های شمالی بخصوص در گلستان نیز خسارت‎هایی را به وجود آورده است. برای افرادی که به عنوان مددجو عضو این نهاد هستند خانه‎هایی ساخته شده که این خانه‎ها به بیمه حوادث نیز مجهز هستند.

کمک‎هایی که از سوی کمیته امداد انجام خواهد شد به صورت نقدی نیز می‎باشد و این پول برای خانواده‎های متفاوت از نظر تعداد خانوار می‎تواند به صورت‎های مختلف نیز در نظر گرفته شود. خانواده‎هایی که تنها یک نفر هستند در حدود سیصد هزار تومان، خانواده‎هایی که به صورت دو نفره هستند در حدود چهارصد هزار تومان، خانواده هایی که سه نفره هتند پانصد هزار تومان، اگر یک خانواده چهار نفره باشد ششصد هزار تومان و در نهایت خانواده‎هایی که بالاتر از این تعداد هستند نیز رقم هفتصد هزار تومانی را دریافت خواهند کرد. که البته شایان ذکر است که این رقم نمی‎تواند به تنهایی جبران خسارت‎هایی که وارد شده را نیز انجام دهد.

سیل زده های شمال از سوی کمیته امداد کمک دریافت نموده اند!

از نظر بیمه حوادث می‎توان گفت که این رقم برای منازلی که روستایی هستند بیست و پنج میلیون تومان، اگر خانه‎ای به صورت شهری ساخته شده باشد سی و پنج میلیون تومان نیز خواهد بود. همچنین اثاثیه‎ای که در منازل وجود دارند هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته‎اند و این بیمه پانزده میلیون تومان خواهد بود.  اگر از نظر غذایی نیز حمایت‎هایی انجام شود از سوی کمیته امداد می‎تواند به رقم چهارصد هزار تومان برسد.

نظر شما درباره کمک کمیته امداد به مناطق سیل زده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز