بازنشستگان زیادی در کشور وجود دارند که می‎توانند از نظر حقوقی تقاوت‎های زیادی با سایرین داشته باشند و همین امر موجب بروز اختلالاتی در این زمینه می‎شود.

طرح‎هایی طراحی شده‎اند که در واقع باید با استفاده از آنها تمامی حقوق مربوط به بازنشستگان را همسان سازی نمود و در حقیقت باید بتوان با استفاده از این همسان سازی نیز تمامی فعالیت‎های خود را به خوبی ارائه داد. در این صورت دیگر هیچ تفاوتی بین بازنشسته‎ها وجود نخواهد داشت. شروط اجرایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز وجود دارد که باید اجرایی شوند، در غیر این صورت هیچ توجهی به آن نخواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان را باید اجرایی کرد؟!

برای اینکه بتوانیم همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم نیاز است تا در حدود دوازده هزار میلیارد تومان را به عنوان یک منبع مالی مورد استفاده قرار دهیم. زمانی که حقوق بازنشستگان تأمین نشود نمی‎توان از آن بهره لازم را برد. این منبع مالی تنها برای سال اول نیز مورد نیاز خواهد بود.  این یک تبریکی از سوی دولت نیز خواهد بود که باید در سال جدید مورد توجه قرار گیرد. این خبر می‎تواند خبر بسیار خوشی باشد.

بر اساس شعاری که رهبر جمهوری اسلامی نیز ارائه داده  باید بتوانیم تولید را رونق ببخشیم. این رونق برای تولید می‎تواند بسیار خوب باشد. زیرا می‎توان با توانایی‎هایی که وجود دارند تغییراتی را اعمال نمود. تأمین اجتماعی هم با استفاده از زمینه‎های متنوعی که دارد می‎تواند رونق تولید را انجام دهد. زمانی که بتوانیم رونق تولید را به همراه داشته باشیم در نهایت این انتظار می‎رود که منبع مالی خوبی نیز به همراه داشته باشیم. با این وجود می‎توانیم بسیاری از هزینه‎ها را نیز کاهش دهیم تا در نهایت تولید ما بیشتر شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان را باید اجرایی کرد؟!

برای اینکه در سازمان تأمین اجتماعی بتوانیم تغییرات خوبی را ارائه دهیم باید در حدود یک چهارم از بودجه‎ی کشوری را مورد استفاده خود قرار دهیم که تنها برای تأمین اجتماعی خواهد بود. این هزینه‎ها هم برای بیمه شدن، هم برای تغییر در وضعیت بیکاری، ارائه خدمات به مستمری‎گیران و . . . خواهد بود. در رابطه با تأمین اجتماعی باید بتوانیم شرکت‎های متنوع اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. دولت هم باید بتواند هزینه‎های لازم را نیز تقبل کند.

نظر شما درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید. 

منبع:

مهرنیوز