بیمه سلامت یکی از بیمه‎هایی است که با سود کمتر خدمتی بسیار وسیع را برای مردم و حفظ نمودن سلامتی آنها ارائه می‎دهد که این کار می‎تواند هزینه مالی بالایی را به همراه داشته باشد.

خدمتی از سوی بیمه سلامت ارائه می‎شود تا هزینه‎هایی که مربوط به سلامتی است با شیب خوبی و ملایمی نیز کاهش پیدا کند، اما می‎دانید که این شرایط می‎تواند متفاوت هم باشد. در برخی از حالت‎ها بیمه کار خود را درست انجام می‎دهد و هزینه‎های متفاوت را نیز کاهش خواهد داد، اما از سوی دیگر هزینه‎هایی که برای سلامت مردم خرج می‎شود باید در ازای خدمتی درست و منطقی باشد. مثلا می‎توانیم این نکته را نیز همواره مورد تأیید خود قرار دهیم که باید خدمت در ازای پرداخت پولی باشد که ارائه شده، متأسفانه برخی از افراد با توجه به شرایطی که دارند هزینه‎ای بسیار کمتر را پرداخت می‎کنند.

همکاری متقابل بیمه ها با ارائه دهنده های خدمات سلامت

امروزه این مهم در زمره‎ی اولویت‎های مربوط به بیمه سلامت قرار دارد. البته این بیمه انتظار کار خوب از سوی پرسنل بهداشت و درمان دارد، اما باید این نکته را هم بداند که این خدمات زمانی عرضه می‎شود که فرد بتواند به آنچه که می‎خواهد یعنی حقوق و مزایای به موقع و خوب نایل شود. هیچ فردی تنها نمی‎تواند کار کند و حقوقی را در نهایت دریافت نکند. این نشان دهنده عملکرد بسیار ضعیفی خواهد بود که از سوی سیستم مربوط به بیمه سلامت در خصوص هزینه‎ها نیز وجود دارد.

ارائه دهنده‎های خدمات سلامت تنها پرسنل یا پزشک بیمارستانی نیستند بلکه تمامی پزشکان و پرستارانی که حتی در درمانگاه‎ها و مطب‎های خصوصی نیز مشغول هستند باید این کار را انجام بدهند. این ارتباط برای ارائه‎ی خدمات باید برای دریافت مزایا هم همواره وجود داشته باشد. از سوی دیگر بیمه سلامت قصد دارد تا کار خود را گسترش دهد به همین دلیل از تحقیقات کمک خواهد گرفت. یعنی می‎توان گفت در رابطه با این تحقیقات خصوصا در رابطه با مسائل پزشکی است، این موضوع می‎تواند بار بیماری را در جامعه کاهش دهد. این ارتباط از سوی بیمه سلامت برقرار شده و حالا نیازمند توجه مسئولان است.

بیمه سلامت قصد دارد تا یک گام به سوی پیشرفت بردارد. برای این منظور نشست‎هایی علمی و پژوهشی نیز با حضور پیدا نمودن افرادی که در بخش‎های مختلف دولتی و خصوصی مشغول هستند نیز ارائه شده، علاوه بر آن معاونین وزیر در تمامی استان‎ها و سایر افراد که رأس امور قرار دارند برای این کار نیز برنامه ریزی‎هایی را ارائه نموده‎اند.

نظر شما درباره همکاری متقابل بیمه ها با ارائه دهنده های خدمات سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز