بیمه شخص ثالث که یکی از بیمه‎های اجباری می‎باشد گویا در سال آینده با افزایش قیمت باور نکردنی همراه خواهد بود که می‎تواند بسیار گران‎تر از قبل شود.

قیمت‎های مربوط به انواع کالا روز به روز در حال افزایش است و ما نمی‎توانیم این قیمت‎ها را کنترل کنیم، زیرا دولت و مقام‎های مسئول باید در این رابطه پاسخگو باشند. همانطور که این قیمت‎ها نجومی بالا می‎روند قیمت مربوط به بیمه شخص ثالث هم به همان نسبت با افزایش مواجه خواهد شد، بنابراین می‎توان گفت که پیشگیری کردن از این اتفاق تا حدودی غیرممکن خواهد بود. نرخ دیه در هر سال بر اساس نرخ‎های دیگری که وجود دارد باید تخمین زده شود و به ثبت برسد که متأسفانه در سال جاری رقمی بسیار بالا خواهد بود.

بیمه شخص ثالث و افزایش قیمت آن

نرخ ریالی که مربوط به دیه‎ها می‎باشد و بر اساس معیارهایی که وجود دارد تصویب می‎شود. این معیارها می‎توانند بر اساس تغییر باورهای شرعی و حتی تغییرات مربوط به اقتصاد دولت و کشور تعیین شوند. شرایط فعلی اقتصادی که در کشور وجود دارد متفاوت با تصور ما خواهد بود و بسیار افزایش یافته است. بنابراین می‎توانیم بگوییم که صنعت بیمه هم در این رابطه با افزایش نرخ‎های باورنکردنی روبه رو خواهد شد. نرخ مربوط به بیمه شخص ثالث به عنوان یکی از نرخ‎های مربوط به بیمه همگانی باید کمی قیمت متناسب‎تری داشته باشد، زیرا مردم از هر قشری از این بیمه استفاده می‎کنند و در نتیجه توانایی برای پرداخت آن وجود ندارد.

بیمه شخص ثالث و افزایش قیمت آن

نرخی که برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده در ماه‎هایی که بغیر از ماه حرام باشد در حدود دویست و سی میلیون و در ماهی که حرام باشد در حدود سیصد و هشت میلیون می‎باشد. این نرخ برای سال قبل بود اما در سال آینده رقم نرخ دیه به صورت نجومی دچار افزایش خواهد شد. قیمتی که برای دیه در نظر گرفته‎اند برای روزهای عادی در حدود پانصد میلیون و در صورتی که در ماه حرام باشد در حدود ششصد و شصت و هفت میلیون نیز است. این قیمت بر اساس قیمتی که برای شتر در نظر گرفته شده تعیین خواهد شد.

نهادی که می‎تواند نرخ دیه را نیز تعیین کند قوه قضاییه است که بر اساس مطالعات و بررسی‎های خود این کار را انجام دهد.

نظر شما درباره بیمه شخص ثالث و افزایش قیمت آن  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز