حقوق پزشکان در زمره‎ی حقوق‎های بسیار بالایی است که در دسته‎های حقوقی فعلی جای گرفته و از این رو باید مشمول مالیات شود.

مالیات یکی از اقداماتی است که هر دولتی برای بیرون آوردن خرجی که دارد همچنین برای آنکه بتواند شرایط بالقوه‎ای را به دست آورد از آن بهره لازم را خواهد برد. بنابراین نمی‎توان از مالیات ها فرار کرد به هر حال در هر شرایطی وجود دارد و برخی از مشاغل اجبارا باید آن را پرداخت نمایند. اما اینکه چه نرخی برای انواع مشاغل تصویب می‎شود جای سؤال و شاید اعتراضات بسیاری دارد. ما معمولا می‎توانیم به این اشاره داشته باشیم که مالیات می‎تواند بر اساس شرایط کاری تغییر یابد.

حقوق پزشکان و مالیات های تعیین شده

یکی از اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش دریافتی پزشکان که در مراکز متنوعی مشغول به کار هستند به این موضوع اشاره دارد که نماینده‎های مردم در خانه ملت در حدود ده درصد از حق الزحمه‎ای که مربوط به پزشکان می‎باشد را برای خود در نظر گرفته‎اند. البته این حق به آنها تعلق نمی‎گیرد بلکه به حساب دولت می‎رود تا برای بودجه و سایر خرج‎ها استفاده شود. بنابراین تمامی پزشکانی که در مراکز درمانی مشغول به کار هستند باید از این موضوع آگاه باشند که به صورت علی‎الحساب در شرایط فعلی تنها ده درصد از حقوقشان به عنوان مالیات باید در نظر گرفته شود.

این جلسه در روزی که در آن قرار داریم یعنی یکم اسفند ماه نیز برگزار شده و در حقیقت اشاره دارد به موضوع تعیین مالیات‎های اصلی برای فعالیت‎های درمانی که پزشکان انجام می‌دهند. در برخی از مشاغل این نرخ پنج درصد به بالا خواهد بود که در این شغل ده درصد به تصویب رسیده است. تاریخ جلسه نیز در روز یکم اسفند ماه 97 می‎باشد.

حقوق پزشکان و مالیات های تعیین شده

در این جلسه که برای بودجه 98 نیز بوده لایحه‎هایی وجود دارد که با بند الحاقی (2) تبصره (6) ماده واحده می‎توانیم آن را یکی از مهمترین تبصره‎ها بدانیم که در تاریخ فعلی صد و چهل و شش نماینده به آن رأی داده‎اند و موافقت خویش را اعلام نموده‎اند، در حدود بیست و هفت نماینده هم مخالفت داشته‎اند و تنها ده نفر ممتنع بوده‎اند. این آرا نشان می‎دهد که طرح فعلی به تصویب رسیده است.

این نرخ می‎تواند به صورت نقدی از بیمار گرفته شود یا آنکه با توجه به دریافتی‎هایی که آن مرکز دارد نیز مورد دریافت قرار بگیرد. این نرخ برای یک پزشک به عنوان یک صورتحساب مالی برای آن ماه خواهد بود که واریز خواهد شد.

نظر شما درباره حقوق پزشکان و مالیات های تعیین شده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

اعتماد آنلاین