بیمه شدن پروسه‎ای است که برای هر فردی واجب می‏‎باشد و می‎تواند درصد زیادی از مشکلات پیش رو را در زندگی بردارد بخصوص برای دختران مجرد .

دختران مجرد هم نیازمند حمایت‎های لازم هستند، آنها شاید نتوانند مانند مردان هر نوع کاری را انجام دهند، این در حقیقت واقعیتی است که بیشتر کارها در جامعه ما برای مردان طراحی شده همانند کارهای سخت اما پرسودی مانند مکانیکی و . . . دختران نیز به خاطر محدودیت‎هایی که دارند نمی‎توانند هر نوع کاری را انجام دهند، بنابراین می‎توانیم این چنین در نظر داشته باشیم که یکی از بهترین شرایط برای آنها زمانی خواهد بود که بتوانیم با تغییرات بهترین اتفاق را برای آنها به وجود آوریم و این کمک باید از سوی دولت و همچنین بیمه‎ها طراحی و اجرایی شود.

راهنمای بیمه شدن برای دختران مجرد

دختران مجرد به محض آنکه به سنی رسیدند که قادر به برنامه ریزی برای آینده خود باشند همانند سن هجده سالگی راهی برای آنها هموار می‎شود که همان بیمه شدن خواهد بود. زنانی که در رده‎ی سنی هجده تا پنجاه سال قرار دارند در واقع این توانایی را دارند که به عنوان دختران مجرد تحت پوشش بیمه‎ای قرار گیرند که تمامی حمایت‎های لازم را برای آنها در نظر می‎گیرد. این حمایت و از سوی بیمه تأمین اجتماعی بوده تا بتواند این رده سنی را از خطرات احتمالی دور نگاه دارد. حتی این دختران می‎توانند شاغل یا غیر شاغل در جایی باشند. یعنی می‎توانیم بگوییم که هم کسانی که در حرفه‎های آزاد مشغول هستند و هم کسانی که نیستند می‎توانند بیمه شوند. شما برای آنکه از چنین بیمه‎ای سود ببرید نیازی ندارید که از قبل بیمه‎ای داشته باشید.

در این نوع بیمه برای دختران مجرد که در زمره‎ی بیمه زنان خانه‎دار به آن پرداخته می‎شود همواره این موضوع نیز مورد حمایت جدی قرار دارد که سریعا باید نرخ بیمه‎ای توسط آنها تعیین شود تا در نهایت پرداختی بیمه هم تعیین گردد. دستمزدهایی که وجود دارد می‎تواند به عنوان پایه‎ای برای نرخ پرداختی نیز در نظر گرفته شود. در ابتدا پایه‎ای‎ترین نرخ دستمزد نیز در حدود سی و هشت هزار تومان خواهد بود.

راهنمای بیمه شدن برای دختران مجرد

در حدود چهارده درصد برای بازنشستگی، در حدود شانزده درصد برای فوت و همچنین بازنشستگی و در نهایت برای از کار افتادگی نیز در حدود بیست درصد در نظر گرفته شده است که باید به عنوان پرداختی‎ها در لیست نیز قرار داشته باشد. تنها در دو درصد از آن را دولت و مابقی که رقم بالایی است توسط بیمه‎ها پرداخت خواهد شد.

نظر شما درباره راهنمای بیمه شدن برای دختران مجرد چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز