در حقیقت باید بتوانیم دیدگاهی که نسبت به صنعت بیمه وجود دارد را با رویکردهای تولید تغییر دهیم و این صنعت را به یک صنعت پویاتر تبدیل نماییم.

متأسفانه از سالهای قبل از زمانی که بیمه پا در صنایع قرار داده یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بوده‎ایم در رابطه با نگاهی است که نسبت به بیمه وجود دارد که اغلب نگاه نادرستی بوده و می‎تواند نشان دهنده ضعفی باشد که ما در این سیستم با آن مواجه هستیم و باید به نوعی بتوانیم این دید را کاملا عوض کنیم و آینده‎ای را رقم بزنیم که برای ما و پیشرفت این صنعت نیز بهتر باشد. سودآوری برای صنعت بیمه وجود دارد که به آن بی توجهی صورت می‎گیرد و به همین دلیل با مشکلاتی در این خصوص مواجه هستیم.

استفاده از صنعت بیمه در تولید

ما باید بتوانیم تا از توانایی که در این صنعت بزرگ وجود دارد برای تولید بیشتر استفاده نماییم. هرچه بتوانیم سرمایه گذاری‎های خود را بر روی صنایع وابسته و بهتری انجام دهیم و از وابستگی به تنها چند صنعت نیز خودداری کنیم آینده‎ای موفق‎تر خواهیم داشت. می‎‏توانیم از صنعت بیمه به عنوان یک صنعت تولید بهره ببریم زیرا این صنعت از طریق پرداخت خسارت‎های موجود به اندازه‎ی کافی هزینه‎ی خروجی دارد و باید به نوعی هزینه‎ی دریافتی آن را بهبود دهیم.

این قانون در برنامه ششم که برای توسعه در اختیار است نیز وجود دارد و همواره باید به بهبود وضعیت مالی با استفاده از زایش در صنعت بیمه بپردازیم. همکاری‎هایی که بین مؤسسه‎های بیمه وجود دارد و همچنین بانک‎ها می‎تواند همکاری موفقیت‎آمیز و سودمند باشد. تا کی می‎توانیم تنها سپرده‎های بانکی خود را افزایش دهیم در حالی که هیچ استفاده‎ای از آنها نمی‎شود. سودی که ناشی از سپرده‎ها به ما می‎رسد قطعا کمتر خواهد بود. در تولید یک وجب به دو وجب تبدیل می‎شود که این خود بسیار سودمند خواهد بود.

استفاده از صنعت بیمه در تولید

ساختاری که در حالت فعلی برای بیمه‎ها وجود دارد ساختار مناسبی برای سرمایه‎گذاری نیست و باید سیاست‎های آن تغییراتی را به خود ببیند. در سایر بخش‎ها می‎توانیم پروژه‎هایی که وجود دارند و سود ده بودن آنها قطعی است برای سرمایه‎گذاری به بخش صنعت بیمه واگذار شوند تا این صنعت هم قدمی در پیشرفت اقتصادی ایران داشته باشد.

نظر شما درباره استفاده از صنعت بیمه در تولید چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز