شغل کارگری در زمره‌ی سخت‎ترین مشاغلی قرار دارد که شاید با آن مواجه شویم، در حقیقت می‎توانیم به این نکته توجه نماییم که در این شغل سختی بر سلامتی مؤثر خواهد بود.

همواره مشاغلی که برای ما وجود دارد می‌تواند آسیبی را به بدن ما وارد آورد، اما در برخی از مشاغل این سخت بودن‎ها بیشتر احساس می‎شود و در نهایت تأثیری بر روی حالت روانی فرد داشته و شاید ادامه‎ی زندگی نیز برای آن سخت و دشوار شود. برخی از مواقع این تغییرات تا حدی خواهد بود که در نهایت فرد دیگر توانایی کارکردن نخواهد داشت و می‎تواند بر روی شرایط زندگی و خانواده‎ی او نیز تأثیر خود را بر جای گذارد.

شغل کارگری و سختی های مربوط به بازنشستگی در آن

کارگران نیز به دلیل سختی‎های موجود در کارشان برای زودتر بازنشسته شدن لحظه شماری می‌کنند که نشان دهنده این موضوع است که معمولا رده سنی آنها از حدود سی و پنج سال فعالیت برای بازنشته شدن به سن سی سال نیز کاهش یافته است. این تنها برای کارگرانی قابل استفاده خواهد بود که کارگر ساختمانی هستند. تأخیری که برای بازنشسته شدن نیز وجود داشته به این دلیل بوده که کارگران می‎توانستند بازنشسته بشوند اما در واقع توانایی برای بازپرداخت آنها وجود نداشته است. حالا که این منابع تأمین گشته همان سن واقعی برای بازنشسته شدن نیز به عنوان سن اصلی در نظر گرفته شده است.

در زمانی که یک کارفرمای مربوط به ساخت ساختمان‎ها در حال تلاش برای گرفتن تمامی مجوزها و پروانه‎ها می‎باشد، باید همواره به این بخش از قانون نیز تسلط کافی داشته باشد که در حدود پانزده درصد از این سهم برای کارگران ساختمانی است که به شغل کارگری مشغول هستند و در واقع نمی‎توانند شغل دیگری داشته باشند، این نشان دهنده این موضوع است که ما باید به دنبال آن باشیم تا این افراد را بیشتر مورد حمایت خویش قرار دهیم. این تعامل همواره بین شهرداری‎ها و تأمین اجتماعی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است، یعنی تا زمانی که کسری و خسارت‎ها برای شغل کارگری داده نشود این توانایی وجود دارد که پایان کاری هم انجام نشود.

شغل کارگری و سختی های مربوط به بازنشستگی در آن

حق بیمه‎ای هم که برای شغل کارگری تخمین زده می‎شود می‎تواند به شکل‎های مختلفی بر اساس اینکه چه توانایی‎هایی دارند انجام شود، برای مثال در افراد دارای مهارت بالا  صد و دوازده هزار، افراد دارای توانایی متوسط در حدود صد و شش هزار تومان، و در نهایت اگر ساده هم باشند در حدود صد هزار تومان قابل پرداخت خواهد بود.

نظر شما درباره شغل کارگری و سختی های مربوط به بازنشستگی در آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز