از منظر باور عمومی سرطان ها در زمره‎ی بیماری‎های وحشتناکی قرار دارند. اما با روش‎های درمانی می‎توانیم افراد مبتلا را درمان کنیم و آنها را به زندگی بازگردانیم.

سرطان بیماری است که نه تنها یک شخص، بلکه مهمتر از آن خانواده‎ای که با او زندگی می‎کنند را از زندگی دور می‎کند، بنابراین می‎توانیم این انتظار را داشته باشیم که سرطان تنها یک بیماری معمولی نیست و می‎تواند به یکباره تمامی خانواده را درگیر کند، زیرا شخص مورد درمان باید درد و ناراحتی‎های بسیاری را تحمل کند تا در نهایت بتواند بر آنچه بدن او را درگیر کرده فائق آید و درمان آن هم نیز مؤثر واقع شود. اما هزینه‎های مربوط به درمانی که برای سرطان‎ها وجود دارد بسیار بیشتر از حد تصور ما است.

هزینه سالانه برای درمان بیماران مبتلا به سرطان

بررسی‎های اولیه بیمه‎ها نشان می‎دهد که یک شخص می‎تواند برای سرطانی که دارد هزینه‎ی زیادی را بپردازد که البته برای تمامی افراد درگیر این بیماری رقمی در حدود سه هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که رقم بسیار بالایی خواهد بود و قابل جبران نیست. این هزینه‎ها بر اساس نوع بیماری می‎توانند طولانی مدت باشند یا آنکه در مدت زمان کمی وجود داشته و برای درمان بوده و در نهایت حذف شوند. این هزینه سالانه است و اگر بیمه‎ها نبودند فرد مبتلا باید به تنهایی هزینه‎ی مربوط به درمان را پرداخت می‎کرد. شایان ذکر است این توانایی برای تمامی خانواده‎ها وجود ندارد.

هزینه‎هایی که برای درمان وجود دارد به دو دسته تقسیم بندی می‎شوند که بخشی از آنها مستقیا و بخش دیگر غیر مستقیم خواهد بود. هزینه‎های مستقیم را دولت تا جایی که توانایی پرداخت داشته باشد پرداخت می‎کند. اما در مقابل هزینه‏‎هایی هم وجود دارند که دیگر توانایی برای پرداخت آنها دیده نمی‎شود و آن هزینه‎هایی خواهد بود که هر خانواده درگیر آن است و ارتباط نزدیکی با وضعیت خانوادگی و مالی دارد و حتی زمانی که افراد بیکاری هم در خانواده باشد یا خود فرد مبتلا بیکاری باشد این وضعیت بدتر خواهد شد.

هزینه سالانه برای درمان بیماران مبتلا به سرطان

این شخص در صورتی که بیکار باشد حتی در دوران بیماری خود منبع درآمدی ندارد، بنابراین نمی‎تواند به خوبی از پس هزینه‎ها برآید. پس تمامی هزینه‎ها را باید خانواده او تقبل کنند. هزینه‎های غیرمستقیم در بیماری سرطان بیشتر از آنچه است که شاید تصورش را کنیم. بنابراین چه خوب است که دولت بتواند کمک خود را بیشتر کند و علاوه بر آن ارگان‎هایی هم وجود داشته باشند تا کمک لازم را انجام دهند.

نظر شما درباره هزینه سالانه برای درمان بیماران مبتلا به سرطان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز