متأسفانه در بررسی‎های اخیر این بسته حمایتی مربوط به بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز گویا سبب اعتراض بسیاری از گروه‎ها شده که خبری جدید از آن در راه است.

در ماه‎های اخیر بسته حمایتی با توجه به بالا رفتن قیمت‎های مربوط به اجناس نیز در نظر گرفته شده که بخشی از آن را دولت برای افراد دارای وضعیت مالی نامناسب و وابسته به بیمه‎هایی همانند بیمه کمیته امداد در نظر گرفته که مبلغ آن به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد، بخش دیگر مربوط به آن را می‎توانیم به بیمه تأمین اجتماعی نسبت دهیم که در این بیمه در واقع بخشی از بسته حمایتی در سریع‎ترین زمان ممکن به حساب‎ها واریز گشته است. اما در بخش دیگر مربوط به آن می‎توانیم به این موضوع اشاره نماییم که باقی مانده‎اند یا به نوعی جاماندگان به حساب می‌آیند.

بسته حمایتی در نهایت واریز می شود یا خیر؟

جاماندگان افرادی هستند که شرایط استفاده از بسته حمایتی را دارند اما متأسفانه به دلایل مختلفی که وجود دارد هنوز مورد تأیید بیمه تأمین اجتماعی قرار نگرفته‎اند تا به حساب سرپرست خانوار آنها واری انجام شود. بر همین اساس می‎توانیم به این موضوع توجه نماییم، اعتراض‌ها توسط سیستم‎های دریافت کننده اعتراض‎ها نیز وجود دارد، اما بررسی آنها زمان می‎برد با توجه به این که در حال حاضر در حال نزدیک شدن به بیست و دوم بهمن ماه هستیم، سیستم مورد نظر قصد دارد تا پس از این تاریخ و به مدت یک هفته تمامی این اعتراض‎ها را بررسی نموده و در نهایت قصد دارد دارد تا به تمامی آنها رسیدگی کند.

بسته حمایتی در صورتی که برای تمامی این افراد که اعتراض نموده‎اند اگر واریز شود سهم بسیار زیادی را شامل خواهد شد. بنابراین برای بررسی فرصتی باید داده شود تا افرادی که واقعا نیاز دارند لیست شده و به حساب آنها واریزی صورت پذیرد. سامانه‎های زیادی برای استعلام نمودن اعتراض‎ها از حدود یک هفته گذشته راه‎اندازی شده‎اند که شماره‎های متعددی دارند و با مراجعه به لینک خبر می‎توانید از این شماره‎ها نیز آگاهی به دست آورید که آیا اعتراض شما قابل پذیرش خواهد بود یا خیر. این روش شامل چند مرحله‎ی کوتاه است که با وارد نمودن اطلاعات مربوط به سرپرست خانوار امکان پذیر می‏‎باشد البته به  شرطی که حقوق ماهانه آنها زیر سه میلیون باشد. شروط دیگری هم وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

بسته حمایتی در نهایت واریز می شود یا خیر؟

رقمی که برای اعتراض‎ها در حال حاضر تخمین زده شده نزدیک به سه میلیون و هفتاد و دو هزار نفر می‎باشد که همگی از طریق سامانه‎های استعلام به ثبت رسیده‎اند و امکان بررسی برای سازمان بیمه تأمین اجتماعی به آسانی وجود دارد. البته این بررسی‎ها نشان دهنده واریز در زمان مقرر نیست، زیرا نیاز دارد تا بودجه‎ای برای این منظور تدوین شود و همچنین در صورتی که این بودجه با توجه به واریز‎های اخیر دولت برای کارمندان و کارگران و . . . وجود نداشته باشد باید در سال بعدی نیز انجام شود.

نظر شما درباره بسته حمایتی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز