موضوع اختصاص دادن عیدی هر سال می‎تواند به یکی از داغ‎ترین مباحثی تبدیل شود که باید به آن توجه ویژه‎ای داشت و عیدی کارگران نیز اولویت بیشتری دارد.

عیدی کارگران می‎تواند در زمان پیش از عید موضوع داغ و مهمی باشد که شاید بارها به آن پرداخته شده و می‎تواند اعتراض‎ها و تحسین‎های بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین بسیار ارزشمند است که بدانیم چگونه با چنین موضوعی برخورد داشته باشیم. این روزها نه تنها مبحث مربوط به عیدی کارگران، بلکه مبحث مربوط به عیدی کارمندان را هم می‎توانیم به زمره‎ی مهمترین عناوین مورد بررسی خود تبدیل نماییم. قطعا حقوق این اقشار با حقوقی که در ماه بهمن واریز خواهد شد باید به حساب آنها ریخته شود، در غیر این صورت می‎توان انتظار تغییراتی را داشت که شاید به نفع ما نباشد.

عیدی کارگران دقیقا چه زمانی واریز خواهد شد؟

دستمزدها تقریبا تغییر چندانی نداشته اما باید عیدی خوبی را برای حقوق بهمن به عنوان عیدی کارگران در نظر بگیریم تا بتوانند از پس مشکلات امروز و سختی‎هایی که جامعه امروز دارد و علاوه بر آن از پس وضعیت نامطلوب موجود از نظر اقتصادی برآیند. از نظر کاری که نمی‎توان تغییر قابل ملاحظه‎ای را در روند کار به وجود آورد، پس باید از روش‎های دیگر وارد عمل شویم که یکی از آنها افزایش دادن دستمزدها برای این است که بتوانیم وضعیت نرمالی را برای پایدار ماندن افرادی که در حال کار هستند به وجود آوریم.

متأسفانه یکی از اقشاری که می‎توانیم به موضوع حقوق آنها و حتی کوتاهی در واریز نمودن آن اشاره نماییم قشر ضعیف کارگر می‎باشد. این اقشار شاید کارهای زیادی کنند اما در نهایت نمی‎توانند آنگونه که شایسته است از حقوق خود دفاعی داشته باشند. همه ساله زمانی که حقوق بهمن واریز می‎شود برای آنکه قشر کارگر و کارمند بتواند حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت نماید و همچنین بتوانند از این مزایا نیز نهایت استفاده را داشته باشند برای آنها مزایایی در نظر گرفته می‎شود که از جمله‎ی آنها می‎توانیم واریز عیدی یک ماه جلوتر از زمان مورد نظر را مثال بنزیم.

عیدی کارگران دقیقا چه زمانی واریز خواهد شد؟

حتی کارفرماها هم موظف هستند تا عیدی کارگران خود را در این بازه زمانی مشخص شده واریز نمایند تا این قشر بتوانند همزمان با سایر افراد از عیدی خود استفاده کنند. سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که چگونه می‎توانیم عیدی را برای کارگران به صورت کامل در نظر داشته باشیم؟ این عیدی برای افرادی که کامل واریز می‎شود در حقیقت افرادی هستند که در حدود یک سال در کارگاه‎ها یا مجموعه‎هایی این چنینی مشغول بوده‎اند و بر همین اساس توانسته‎اند تا عیدی پایان سال خود را دریافت کنند. در واقع بیمه آنها باید پرداخت شود. براساس تعداد سالهای موجود کار، این عیدی از نظر قیمتی تفاوت دارد. مثلا در سال گذشته رقم یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان تصویب شده بود.

نظر شما درباره زمان واریز عیدی کارگران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز