دو سال از واقعه غم‎انگیز پلاسکو می‎گذرد و حالا پس از دو سال این محوطه برای دیدن خانواده‎های داغدار نیز باز شده است که می‎تواند بسیار دردناک شود.

در حقیقت واقعه‎ای که پلاسکو نامیده می‎شود در دو سال گذشته به صورت کاملا ناگهانی بر اثر یک آتش سوزی و در نهایت فرو ریخته شدن ساختمان قدیمی پلاسکو رخ داده است. تعداد زیادی از افرادی که به عنوان آتش‎نشان به این مکان رفته بودند زنده زنده در آتش سوختند و همچنین برخی از مردمی که در داخل پاساژها بودند یا در مغازه‎ها قرار داشتند و توانایی برای خروج پیدا نکرده بودند هم بر اثر ریزش و گر گرفتن آتش سوختند. اما در نهایت علت مهمی برای این اتفاق در نظر گرفته نشد و تنها خانواده‎های بسیاری داغدار شدند و هیچ فردی هم پاسخگو نیست.

پلاسکو و خسارت هایی که جبران نشده اند؟!

پلاسکو در زمره‎ی ساختمان‎های تجاری دارای بیمه کامل نبود. بر همین اساس می‎توان در نظر گرفت که خسارت‎های زیادی برای آن رخ داده که در هیچ صورتی قابل رفع نخواهند بود و این خسارت‎ها نه تنها مالی و بدتر از آن به صورت جانی بودند و نمی‎توان جایگزینی را برای آنها پیدا کرد. تعداد زیادی از واحدهای موجود که به صورت تجاری بوده‎اند و حتی دارای جنس بودند به دلیل تعیین نشدن مالک اصلی از نظر بیمه‎ای هیچ خسارتی را دریافت نکردند و در نهایت سرمایه آنها از بین رفت.

شرکت‎هایی که برای این کار متعهد شدند تا خسارت را پرداخت نمایند سه شرکت اصلی بودند. اما با وجود پرداخت خسارت‎ها برخی از مغازه‎ها به دلیل گفته شده نتوانستند تا از این تغییر هزینه‎ی از دست رفته خود را به دست آورند. اتفاقی کاملا ناباورانه و ناگهانی در یکی از قدیمی‎ترین ساختمان‎های تجاری در تهران که از سالها پیش مسیر رفت و آمد مربوط به بسیاری از تجار بوده و مغازه‎های زیادی هم از این معروفیت سود می‎بردند که متأسفانه با مشکل مواجه شده‎اند.

حالا که دو سال از این واقعه می‎گذرد می‎توان در نظر داشت که برخی از مغازه‎ها درگیر هستند و هنوز مبلغی را دریافت نکرده‎اند. اما واحدهایی که به صورت کامل بیمه بودند و از نظر حقوقی هم مشکلی برای آنها وجود نداشته به آسانی توانستند تا حق و حقوق خود را دریافت نمایند.

پلاسکو و خسارت هایی که جبران نشده اند؟!

تعداد واحدهای صنفی مستقر در پلاسکو در حدود ششصد واحد بوده، همچنین می‎توان گفت که در حدود صد و شصت واحد که در حقیقت یک چهارم می‎شود از بیمه سود می‎بردند. این بیمه به صورت کامل برای آنها وجود داشته و تاکنون هم خسارت مربوط به آن را دریافت نموده‎اند. سه بیمه‎ای که توانسته‎اند این خسارت‎ها را پرداخت کنند و البته جبران بخش بسیار کوچکی از خسارت‎ها را واحدهای بیمه‎ای البرز ، آسیا و نوین می‎باشند.

نظر شما درباره پلاسکو و خسارت هایی که جبران نشده اند چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز