بسته حمایتی که قرار است توسط دولت پرداخت شود برای همه‎ی اقشار جامعه نخواهد بود و تنها افرادی که از یارانه بهره می‎برند در این زمره جای دارند.

در واقع این بسته برای افرادی است که شرایط لازم برای استفاده را دارند. بنابراین در صورتی که یک فردی حقوق بالایی دریافت می‎کند و توانایی لازم برای خرید را دارد در این گروه جایی نخواهد داشت. در حقیقت این قانون اخیرا به اثبات رسیده که اگر فردی وجود داشته باشد که در واقع یارانه نقدی نگیرد یعنی از وضعیت مالی مطلوبی حال به دلیل داشتن حقوق بالا یا شرایط خاص دیگر برخوردار است، پس نباید این فرد حق افراد دیگر را در بر بگیرد و آنها را از داشتن چنین بسته حمایتی محروم کند.

بسته حمایتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

این سبد به عنوان یک روش کمکی برای افرادی در نظر گرفته که توانایی مالی بالایی برای خرید ضروریات اولیه زندگی را به عنوان یک احتیاج اصلی ندارند و در واقع نمی‎توانند از آن بهره ببرند. پس اگر شما یارانه‎ای دریافت نمی‎کنید بهتر است که دریافت نمودن بسته حمایتی را هم فراموش کنید، زیرا اسم شما در لیست پرداختی‎ها وجود ندارد. این سبد در حال حاضر دویست هزار تومان است که با آن می‎تواند چند قلم از اقلام ضروری برای خوراکی‎ها را خریداری و در منزل خود نگهداری نمایید.

این دستورالعمل در چند ماه اخیر به دلیل نامناسب شدن وضع اقتصادی در جهت خرید نیازهای اولیه طراحی شده است. البته مشابه آن یعنی سبد کالا در سالهای قبل برای یک سری از اقشار کم درآمد همانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده بود اما حالا این طرح با توجه به گرانی‎های اخیر برای افرادی در نظر گرفته شده که نمی‎توانند نیاز اولیه خوراکی خود را تأمین نمایند. به نوعی این بسته می‎تواند حالت کاملا جبرانی داشته باشد  و از سوء تغذیه عمومی تا حدودی پیشگیری نماید.

بسته حمایتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

یارانه در واقع برای افرادی است که حقوق زیر سه میلیون دارند، به همان نسبت هم بسته حمایتی که به عنوان یک سبد از آن یاد می‎شود هم در همین زمینه قابل استفاده خواهد بود و با همین شرایط در نظر گرفته شده است. پس شرط اولیه برای دریافت نمودن سبد حمایتی مقرر شدن یارانه برای یک فرد است.

نظر شما درباره بسته حمایتی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز