در زمینه‌ی پرورش دام و طیور آنچه که از ارزش بیشتری برای ما برخوردار است حفظ سلامتی آنها بخصوص در رابطه با سلامت شتر خواهد بود.

معاونی که در زمینه‎ی امور مربوط به بیمه کردن دام‎ها و همچنین طیور و آبزیان فعالیت دارد در این رابطه افزوده است که برای یکی از مهمترین حیوانات یعنی شتر بیمه‎ای که در نظر گرفته شده در حدود یک سال شمسی خواهد بود و این تغییرات اخیر باید برای تمامی استان‎ها در کشور نیز روند اجرایی به خود بگیرد، در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع اختلال بیمه‎ای نیز وجود دارد.

بیمه شتر چیست؟

کشاورزان تمام زندگی خود را برای کار کردن می‌گذارند، از زمین گرفته تا پرورش دام و طیور می‎تواند برای آنها بسیار اهمیت داشته باشد، بنابراین بسیار پرزحمت است و حتی می‎تواند ضررهای بسیاری هم داشته باشد. چه خوب است که ما بتوانیم از طرقی این ضررها را کاهش دهیم. از همین رو تلاش‎ها برای آن انجام می‎شود تا بیمه کشاورزان در زمینه‎ی پرورش نیز بهتر شود و بکارگیری آن نیز نسبت به قبل دچار افزایش شود.

برای شترها به دلیل رده سنی که دارند معمولا دو دسته در نظر گرفته شده که یکی از آنها حق بیمه و دیگری غرامت آن خواهد بود. معمولا برخورد خودروها با شتر در جاده‌ها اتفاقی است که همیشه در حال وقوع می‎باشد و هیچگاه به پایان نمی‎رسد. بنابراین با در نظر گرفتن بیمه می‎توان این مشکل را تا حدودی رفع نمود و در صورت حتی آسیب رسیدن به شترها می‎توان در کوتاه‎ترین زمان ممکن نقص را با خسارت و پرداخت غرامت آن به اتمام رساند.

بیمه شتر چیست؟

در ابتدا رده سنی نیز برای بیمه شتر تعیین شده که مخصوص شترهایی می‎باشد که در سن شش ماه تا چهارساله قرار دارند. رقم مربوط به بیمه آنها رقمی کمتر از صد هزار تومان است. از این میزان حق بیمه در حدود بیست و چهار هزار تومان آن باید توسط بیمه‎گذار پرداخت شود و مابقی برای دولت در نظر گرفته می‎شود. اگر رده سنی مربوط به آنها بیشتر باشد یعنی از سن پنج ساله تا پانزده متغیر باشند رقم تصویب شده در حدود نود و هفت هزار تومان است. مبلغی که برای غرامت بیمه شتر پرداخت خواهد شد در حدود 32 میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

بیمه شتر در زمینه‎های مختلفی ارائه خدمت می‎دهد از جمله آنها می‎توان به صاعقه، حوادث جاده‎ای، حمله‎های مربوط به حیوانات وحشی، مارگزیدگی، سیل، طوفان از نوع شن، برق گرفتن، بیماری‎های منتقله، شکستگی‎ها، خونریزی‎ها و . . . می‎باشد.

نظر شما درباره بیمه شتر چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز