یکی از بیماری‎هایی که می‎تواند بار سنگینی از نظر هزینه‎ای برای خانواده‎ها به همراه داشته باشد بیماری اوتیسم است که باید برای آن از نظر بیمه‎ای چاره‎ای اندیشیده شود.

بیماری اوتیسم در زمره‎ی بیماری‎هایی قرار دارد که می‎تواند یک فرد را از زندگی و فعالیت‎های اجتماعی نیز دور نگاه دارد، زیرا اخلاق و رفتاری که از فرد می‎بینید کاملا متفاوت خواهد بود. والدینی که چنین فرزندانی دارند معمولا هزینه‎های بسیار سنگینی را بابت درمان آنها پرداخت می‎کنند که می‎تواند بسیار مشکل‎ساز شود. بررسی‎ها نشان می‎دهد که کمترین هزینه مربوط به آنها در حدود دو میلیون تومان است. یعنی یک خانواده با سطح درآمدی پایین نمی‎تواند از پس هزینه‎های موجود در خصوص این بیماران برآید.

بیماری اوتیسم و دفترچه های باطله

بیمه تأمین اجتماعی متأسفانه از این خانواده‎ها هیچ حمایتی به عمل نمی‎آورد و در واقع هیچ نوع تقبل مالی را در قبال هزینه‎های مربوط به آنها انجام نمی‎دهد. این موضوع می‎تواند بر مسائل مالی و اختلافات و مشکلات در این خانواده‎ها بیافزاید. چنین بیماری‎هایی که بار آنها بر دوش خانواده‎ها می‏‎باشد باید به نحوی جبران شوند. بیمه تأمین اجتماعی در رأس امور قرار دارد و باید تدابیری اندیشد تا در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای چنین بیمارانی در اختیار قرار دهد اما متأسفانه عکس این قضیه صدق می‎کند. در حال حاضر بیمه مربوطه قصد ندارد که دفترچه مربوط به این بیماران را تمدید نماید.

خانواده‎ها نگران آینده فرزندان خود هستند، زیرا با این وجود نمی‎توانند شرایط خوبی را برای آنها رقم بزنند. هر خانواده برای تأمین هزینه‎های مربوط به خود در تلاش است. در صورتی که خانواده بتواند از هر جهت ساپورت مالی خوبی بشود قطعا می‎تواند نتیجه‎ی خوبی را در پیش داشته باشد، اما در واقع باید به این موضوع هم توجه نمود که برخی از خانواده‎ها با حقوقی زیر یک میلیون در حال گذران هستند و اگر بیمار اوتیسم نیز با او باشد قطعا هزینه‎ها چند برابر خواهد شد.

بیماری اوتیسم و دفترچه های باطله

بیماران اوتیسم به مراتب شرایطی سخت‎تر از یک بیمار مبتلا به سرطان را در جامعه دارند زیرا در شرایط موجود هیچ چیز به نفع آنها نیست، نه می‎توانند شغل خوبی داشته باشند، نه می‎تواند وضعیت ایده‎آلی را برای خانواده خود حتی از نظر روانی به وجود آورند‎، بنابراین تنها خود و خانواده‎های آنها باید این دردها را تحمل کنند، حتی حضور انجمن‎های فراوان هم به کمک این مشکل نخواهد آمد.

منبع:

تی نیوز