عده‎ای معتقد هستند که تحت شرایطی می‎توان داروی آزاد را تهیه نمود، در حالی که با وجود پوشش بیمه‎ای مناسب این رخداد غیر واقعی تلقی می‎شود.

پوشش بیمه‎ای نیاز دارد تا در تمامی زمینه‎ها از جمله داروها و بیماری‎ها وارد عمل شود، زیرا در حال حاضر مردم در این دو موضوع دچار بحران هستند و بنابراین باید به طریقی آنها را جبران نمود. در حال حاضر بیمه‎های تکمیلی در برخی از ارگان‌هایی که تسویه‎ی مالی برای آنها انجام نشده باشد با حالت تعلیق مواجه هستند و عملا خدمتی را ارائه نمی‎دهند، از سوی دیگر می‎توان به موضوع بیماران صعب‎العلاج اشاره داشت.

داروی آزاد در ایران معنا ندارد!

هرچه اوضاع اقتصادی وضعیت مطلوب‎تری داشته باشد توانایی مقابله با چنین شرایطی برای درمان نمودن هم راحت‎تر خواهد بود، اما حالا که این شرایط برای ما مطلوب نیست، در حقیقت مشکلات زیادی از نظر اقتصادی برای مردم وجود دارد که باید به طریقی از راه پوشش بیمه‎ای مناسب آن را جبران نمود. پول مناسبی از مردم گرفته شود اما خدمات بهتری در اختیار آنها قرار گیرد. استانداردها در هر صورت رعایت شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

در حال حاضر شرایط بدی برای داروهای موجود وجود ندارد که به ناچار مجبور به استفاده از داروی آزاد باشیم. در واقع تولیدات در حد خوبی ارائه می‎شوند و دولت توانسته تا سیستم را در حد رضایت بخشی نگه دارد. حتی توانسته در خصوص داروهای خارجی تفاوت قیمت موجود را به نحو مطلوبی بپردازد تا در این زمینه اختلالی به وجود نیاید. این نشان دهنده شرایط مطلوبی خواهد بود که نباید موجب تشویش و تغییر در اذهان عمومی شود.

قیمت‎های کنونی که برای برخی از داروها انتخاب می‌‎شود معمولا بر اساس بررسی‎های مهم است. در این راستا آنچه که از دست بیمه‎ها برمی‎آید قابل اجرا خواهد بود. در سالی که هم اکنون در آن قرار داریم میزان افزایش مربوط به قیمت‎ها را می‎توان تنها در حدود دوازده درصد اعلام نمود.

داروی آزاد در ایران معنا ندارد!

داروی آزاد را نمی‎توان دسته‎بندی کرد، برخی از قاچاقچیان داروهایی را به بازار سیاه وارد می‎کنند و متأسفانه افرادی که دارای بیماران با بیماری‎های سخت هستند برای نجات جان عزیز خود از این داروها استفاده می‎کنند که این امر می‎تواند ضرری به نسبت بالاتر را برای بدن آنها داشته و حتی مرگ را ایجاد کند. سعی کنید تا هیچ گاه از داروهایی که نسخه‎ای ندارند استفاده نکنید.

نظر شما درباره داروی آزاد چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز