گروهی از خریداران برای نفت ایران وجود دارند که البته متاسفانه این خریداران نفت هم نمی‎توانند بارگیری نفت را انجام دهند و در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود.

اقتصاد کشور ما به نفت وابستگی شدیدی دارد بنابراین در صورتی که اختلالی در زمینه‎ی صادرات نفت رخ دهد توانایی مقابله با آن وجود نخواهد داشت و نمی‎توان از هیچ راهی مقابل آن ایستاد. خریدارانی که در کشور ژاپن بودند و همیشه از ایران نفت خریداری می‎کردند، اما به یکباره اعلام کردند در تاریخ مشخصی بارگیری نفت خود را از کشورمان ایران انجام نمی‎دهند که این زمان تعیین شده پس از آوریل خواهد بود. بارگیری نفت به هر دلیلی دیگر انجام نخواهد شد.

خریداران ژاپنی و عدم بارگیری نفت

خریداران ژاپنی گویا تمدیدی از نظر معافیت کنونی ندارند به همین دلیل برای این که در زمینه‎ی فعالیت آنها با دولت ترامپ و به صورت کلی در زمینه‎ی فعالیت‎های تجاری و نفتی آنها مشکلی رخ ندهد یکی از بیشترین مسائلی که مد نظرشان قرار دارد در رابطه با خنثی کردن این فعالیت‎ها خواهد بود. به همین دلیل از اول آوریل دیگر بارگیری نفت نخواهند داشت. زیرا بازگشت تحریم‎ها برای این کشورهای خریدار هم مسئله ساز می‌شود و می‎تواند بر روی ادامه‎ی فعالیت‎های آنها تأثیر منفی را برجای بگذارد.

به احتمال بسیار قوی برای بیمه کردن نیاز ایران و نیاز ژاپن، یکی از بیشترین مسائل مربوط به افزایش بارگیری نفت در ماه‎های ژانویه و همچنین مارچ خواهد بود که باید در این زمان سخت کار کرد و بیمه‎های مربوط به نفتکش‎ها را انجام داد تا در رابطه با انتقال نفت مسئله‎ای اتفاق نیوفتد. احتمال این که واردات جدیدی هم در راه باشد دور از انتظار نخواهد بود.

خریداران ژاپنی و عدم بارگیری نفت

متأسفانه دلیل اینکه چرا زودتر از زمان اصلی قرار است از زمان مورد نظر درخواست تمدید داده شود مشخص نبوده و این یکی از سیاست‎های ژاپن می‎باشد. تا آن زمان در حدود شش ماه دیگر زمان باقی مانده است. مسئله‎ی دیگر در رابطه با بیمه مربوط به کشتی‎ها می‎باشد که آن هم ارتباط نزدیکی با زمان بارگیری نفت دارد. اگر در سالهای اخیر میزان استفاده‎ی ژاپنی‎ها از نفت وارداتی را بررسی نماییم متوجه خواهیم شد که در حدود یک درصد آن به صورت ثابت از ایران تأمین شده که در نهایت بر روی یک تولید مطلوب تأثیر به سزایی داشته است.

نظر شما درباره خریداران ژاپنی و عدم بارگیری نفت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهرنیوز