بررسی‎ها نشان می‎دهد بیمه سلامت در حال حاضر از نظر فعالیتی و کیفیت با افت بسیار شدید مواجه شده که باید این تغییر در خدمت بررسی شود.

اگر خدمات ارائه شده تنها از نظر کیفیتی دچار افت شود مشکلی نیست اما گویا از تعداد و از کیفیت به یک نسبت کاسته شده که این موضوع باید مورد پیگری قرار گیرد. هدف اصلی در ابتدا برای آنکه بیمه سلامت بتواند بیشترین تعداد بیمه شده را داشته باشد در رابطه با جذب نمودن کسانی بود که از نظر مالی ضعف زیادی دارند و نمی‎توانند آنطور که باید شرایط لازم را برای زندگی و همچنین برای بهبود سلامت خود داشته باشند. اما گویا پس از مدت زمان کوتاهی این شرایط نیز تغییر نمود.

بیمه سلامت و کاهش یافتن خدمات ارائه شده

بیمه‎ها فعالیت‎هایی کاملا وابسته به توان مالی بالا هستند، زیرا باید بتوانند تا در کمترین زمان ممکن سهم مربوط به خدمات درمانی ارائه شده و همچنین سهم‎های مربوط به خسارت‎ها و . . . را بپردازند. بیمه سلامت از نظر فعالیتی همانند سایر بیمه‎ها گستره‎ی فعالیتی بالایی ندارد، اما باید بتواند تا در زمینه‎ی سلامت، سهم خود را به سرعت پرداخت نماید. اما حالا با کمبودهایی مواجه شده که از نظر خدماتی به شدت افت کیفیت را تجربه می‎کند.

قوانینی که در زمینه‎ی بیمه سلامت وجود دارد باید کنترل شوند و تنها نقش یک قانون را نداشته باشند. قوانین زیادی وضع می‎‏شوند اما اینکه این قوانین تا چه اندازه مفید باشند و همچنین مورد پذیرش قرار گیرند و به نحوی جدی تلقی شوند بسیار با ارزش خواهد بود.

بیمارستان‌هایی که وجود دارند در دو نوع خصوصی و دولتی طبقه بندی می‎شوند. هزینه‎های مربوط به بیمارستان‎های خصوصی قابل مقایسه با بیمارستان‎های دولتی نخواهد بود، اما تا پیش از این شرایط مالی نامناسب بیمه سلامت در برخی از مواقع هزینه‎ی مربوط به بیمارستان‎ها را هم تقبل می‎نمود. اما حالا برای پرداخت با مشکل مواجه و نمی‎تواند از زیر بار مشکلات سر بیرون بنهد. با وضعیت اقتصادی کنونی بیمه سلامت نمی‎تواند به هدف اصلی خود نائل شود، زیرا نه تنها هزینه‎ای برای پرداخت کردن وجود ندارد، بلکه از نظر تغذیه‎ای هم مردم نمی‌توانند شروط لازم برای سلامتی را داشته باشند.

بیمه سلامت و کاهش یافتن خدمات ارائه شده

از نظر برخی از منتقدان هزینه‎هایی که بیمه سلامت انجام می‎دهد و یا کاهش هزینه‎هایی که تعیین شده برای مردم مفید نبوده و باز هم هزینه‎های درمانی آنها بالا است. اما گروهی از مردم که حداقل درآمد را دارند باید تحت پوشش این بیمه قرار داشته باشند و امکان حذف آنها وجود ندارد.

نظر شما درباره بیمه سلامت و کاهش یافتن خدمات ارائه شده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز