زایمان پروسه‎ای حساس و مهم برای یک خانم باردار می‎باشد و برای مادرانی که شاغل هستند از اهمیت دوچندانی برخوردار است، به همین دلیل از مرخصی زایمان استفاده می‎شود.

در زمان مرخصی زایمان که می‎تواند در حین و همچنین پس از زایمان باشد، فرد موردنظر می‎تواند از مرخصی استفاده نمایید که با حقوق او نیز همراه است. یعنی او در مرخصی قرار دارد اما حقوق او به صورت ماهانه واریز خواهد شد. در کنار این موضوع یکی از جذابیت‎های دیگر برای بچه‎دار شدن در خانم‎های باردار در نظر گرفتن هزینه مرخصی است که برای هزینه‎های زایمان در نظر گرفته می‎شود که البته تنها برای افراد بیمه شده خواهد بود.

هزینه مربوط به مرخصی زایمان

اگر هزینه مربوط به مرخصی زایمان علاوه بر مرخصی به خانم‎ها داده شود، دغدغه‏‌های بارداری آنها بسیار کمتر خواهد شد و در نتیجه آن سلامتی بهتر برای مادر و فرزند می‎باشد.  در ایران روز به روز آمار مربوط به زایمان‎ها در حال کاهش هستند از این رو باید تلاش‌هایی انجام شود تا بتوان شرایط را به وضعیت نرمال باز گرداند و از پیر شدن و پایین آمدن جمعیت هم جلوگیری نمود. اگر این روند ادامه یابد جمعیت ما پیر می‎شود و دیگر نمی‎توان تغییراتی را برای سلامت بیشتر به وجود آورد، امید به زندگی هم کاهش یافته و از سوی دیگر بیماری‎های دوران پیری بیشتر می‎شود. هزینه‌های مربوط به درمان و بیمه هم در این روند بیشتر از پیش خواهند شد.

هزینه مربوط به زایمان و مرخصی زایمان باید از سوی بیمه‎ای که چنین شرایطی را در نظر دارد پرداخت شود که این بیمه بیمه تأمین اجتماعی می‎باشد. مرخصی که پس از زایمان در نظر گرفته می‎شود برای تمامی خانم‎های باردار قابلیت استفاده ندارد. برای این منظور می‎توان به قاعده و قوانینی اشاره داشت که باید رعایت شود. یعنی فرد مورد نظر باید شصت روز حدود دو ماه از یک سال قبل از زایمان خود را در جایی کار کرده باشد و بیمه‎ای هم برای او رد شود.

هزینه مربوط به مرخصی زایمان

برای آنکه خانم‎های باردار از هر نظر تأمین باشند علاوه بر مرخصی، کمک هزینه‎هایی برای پرداخت هزینه‎های مربوط به چکاپ‎ها و پزشک هم در نظر گرفته شده و به حساب آنها واریز می‎گردد. اما افرادی که شرایط لازم را داشته باشند برای این منظور کاندید می‎شوند. زمان مرخصی برای تعداد فرزند تا دو مورد شش ماه و بیشتر از آن تا دوازده ماه خواهد بود.

نظر شما درباره هزینه مربوط به مرخصی زایمان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز