بیمه‎ها این روزها همانند گذشته حال خوبی ندارند و خبرهای خوبی از آنها بخصوص بیمه قالیبافان به گوش نمی‎رسد، در این رابطه با ما همراه باشید.

قول‌های بسیاری در رابطه با بیمه شدن قالیبافان به گوش می‎رسد که بسیاری از آنها در حد همان قول باقی مانده‎اند و بسیاری از آنها نیز واقعیت نداشته‌اند. قول‎هایی برای بیمه شدن تمامی قالیبافان در نظر گرفته شده بود و از این رو قالیبافان عزیز هم با تمام تلاش خود به  کار می‎پرداختند تا اینکه امروز متوجه شدیم قول‎ها بیهوده بوده و حتی افرادی که در حال حاضر بیمه‎ای چندین ساله هم دارند در امنیت شغلی قرار نداشته و احتمال قطع شدن بیمه‎ها نیز وجود دارد.

از نظر بیمه‎ها تعداد افراد متقاضی و همچنین تعداد افرادی که در حال حاضر بیمه شده‎اند بسیار زیاد می‎باشد و بیمه‎ها نمی‎توانند از پس هزینه‎های مربوط به آنها برآیند. شاید قالیبافی برای ما تنها یک هنر باشد اما عده‎ای در شرایط فعلی اقتصادی درآمد خود را تنها از همین راه به دست می‎آورند و در صورتی که مشکلی برای آنها رخ دهد امکان هر نوع تغییری در وضعیت معیشتی آنها وجود دارد. قالیبافان را بیشتر از هر شغل دیگری باید درک کنیم. آنها زحمتی چه بسا بالای چند ماه می‎کشند.

قالیبافان بیمه خواهند شد؟

ماه‎های زیادی را برای خلق نمودن یک اثر وقت می‎گذارند تا در نهایت بتوانند خرجی خود را از آن به دست آورند. امروزه مشکلات چند برابر افزایش پیدا نموده و قطعا بر روی کیفیت کار آنها مؤثر واقع شده است. چشم‎هایی که به یک نقطه خیره می‎شوند تا بتوانند از چنین زحماتی پول دربیاورند و خرج خانواده خود را بدهند.

علاوه بر این موارد در مکان‎هایی که قالیبافی در آن جریان دارد یکی از مشکلات اساسی متناسب نبودن مکان‎های تعیین شده خواهد بود که در این زمینه می‎توان به بیماری‎های اسکلتی و عضلانی و با هزینه‎های سنگین درمانی اشاره داشت که حقیقتا نیاز به بیمه را بیشتر می‎کند. علاوه بر آن پوست حساسیت می‎دهد و چشم هم دچار کم بینایی خواهند شد. متأسفانه دلالان در زمینه‌‎ی فرش بسیار زیاده شده‎اند و همین امر موجب می‎شود تا از ارزش کار بکاهد.

 

قالیبافان بیمه خواهند شد؟

 

نظر شما درباره قالیبافان بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

برنا